Är skönhetsmedel bara en bluff?
Ikväll kl. 21:45 sänder SVT en dokumentär med namnet "Är skönhetsmedel bara en bluff?" Undra vad de kommer fram till :)
"Lesley Regan är professor i medicin och undrar som många andra om skönhetsprodukter verkligen fungerar. Hon bestämmer sig för att testa dem vetenskapligt samt på sig själv om produkterna håller vad reklamen lovar. Allt från balsam och smink till krämer mot rynkor används och frågan är - hur mycket vackrare blir professorn."

Skulle kika på den, men missade att spela in…:/ Hoppas det blir repris framöver!
Mycket fungerar, långt ifrån allt, t ex rynk- och cellulitcremer tycker jag personligen bara är skrattretande.
Sedan är det ju så personligt vad som fungerar eller inte, hudtyp, hårtyp osv. Men det är ju så attans kul att testa sig fram i produktdjungeln, efter de ultimata produkterna…:)
Håller med #1 det är ju så attans kul, och så är jag svag för saker som luktar gott.
Såg inte programmet, men det är ju så individuellt.
Finns en kräm 24/7 freeze, som man stryker på försiktigt, det kyler lite och tar bort "udden" av rynkan.
Man kan testa den i handflatan och jag har gjort det, linjerna blir faktiskt mer utslätande.
Men de små fina linjerna runt ögat- Nej..fungerade inte…kanske jag inte hade tillräckligt med rynkor??