Vad har man på sig på Opera?
Hej!
Jag ska på en Opera i Sydney och har aldrig tidgare gått så tänkte höra om det är någon som gått och vet vad man har på sig? Gissar att det nite är riktigt lika finklätt som det är på filmer men man kanske ändå ska klä upp sig? :)
Jag har ingen aning, för jag har inte varit på Opera innan. Men jag gissar precis som du att man kanske ska se lite tjusig ut.
Pröva att klä upp dig lite grann. Man kanske inte ska vara "för" uppklädd. Utan några enkla snygga kläder skulle nog duga, följt av ett smycke.
Det här är bara en åsikt, o hoppas den duger ^^''
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Jag kommer ihåg när jag gick i nian och vi skulle på opera, jag och min kompis bestämde oss för att gå all in och hade hög hattar, krås skjortor och hela grejen! Jätte kul faktiskt! Men vad jag kunde se så var det rätt blandat vad folk hade på sig, det var allt ifrå fina klänningar till jeans och top :)
DESU!~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läste runt lite och det står oftast vid biljettköpet om det är en speciell dresscode eller inte, om jag förstod rätt! :) Vad kul! Har aldrig vart på opera men balett och musikal! Såg Wicked i London och satt som ett litet barn i förundran!

Jag skulle klä upp mig rejält om jag skulle dit!! Va roligt, hoppas att ni får skoj!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har varit på opera vid ett flertal tillfällen och har kommit dit i allt ifrån vardagsklädsel till festkläder. Allt beroende på om jag har gått dit på en vardag, helgdag och vad jag skulle göra efteråt. Så jag tycker nog att det mesta kan funka.