O.P.I nagellack
Snälla hjälp! Jag har fått sjukt dille på nagellack och jag är SÅ sugen på ett O.P.I för de har SÅ snygga färger! Skulle lätt kunna köpa lack för minst 1000 spänn! Men jag vet inte hur kvalitén är och om de är prisvärda sina 150:-?
Ngn som provat och dessutom kan rekommendera en fräck färg? (är inte rädd för färg) 

Om du ska köpa ett sånt dyrt lack kanske du borde satsa på ett som du kan matcha med mkt i din garderob o kan ha ofta:)
Jag kan ha i stort sett vilken färg som helst eftersom jag mest tänker på att vara fin på jobb och där använder jag endast helsvarta kläder
Men jag kommer nog köpa ett O.P.I-lack om jag hittar en färg jag bara måste ha, annars får det nog vara.
Jag har bara köpt ett O.P.I-lack och det var korallrött. Tyckte färgen kändes överraskande tunn, efter vad jag hade hört så hade jag förväntat mig mer. Men om man lägger på några lager så täcker det förstås mer. Fast jag tycker nog IsaDora har de bästa lacken jag testat 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#3 Jag har förstått att penseln är rätt så smal och att det blir som du säger rätt tunnt med färg av O.P.I. Jag har oxå fått upp ögonen för IsaDora, skulle ha ett guldlack och köpte ett från IsaDora, den med bred pensel och det räckte med ett svep över nageln så var hela nageln täckt, dock målar jag alltid två lager för färgen blir snyggare då. Så jag tror att jag kanske möjligtvis har lagt ner O.P.I lite grand och ska kika lite mer på IsaDora's istället. Viva la Diva's lack är förvisso rätt bra de med..
Ja just, penseln var smal. Tyckte det var frustrerande och såg ingen mening med det 
Om inte annat så är ju IsaDoras lack inte lika dyra och de finns i många färger, dock så tog de bort min favorit Milkshake för några år sedan..
Kluring om Ryssland
IsaDora's lack skulle finnas i O.P.I's alla färger och nyanser, för det är ju egentligen det jag fallit för! 
Jag har OPI´s kopparfärgade som jag älskar över alla andra nagellack! Det krävs två lager för att det ska bli bra, ännu bättre med tre, tunna lager.

Jag har ett OPI men det är inge bra för det är som att ta av ett skal, allt följer med av på en gång, vanliga lack nöts ju bort.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tycker annars att Depend är riktigt bra lack. Inte heller så dyra :) Har även köpt från H&M för 9kr/st och dem är super! (Dock inte många färger). Men har ett körsbärsrött där ifrån :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Gillar med Depend!
Någon som testat Essie? De har ju en massa härliga färger eller om det bara är så att jag gillar namnet på färgerna… Tror de ligger runt 130:-/st
I Tyskland har jag hittat ett nagellack som kostar 9 kr och håller riktigt bra med tanke på vad man betalar, nu kan jag dock inte minnnas märket, så man kan se om det finns här i Sverige också…
Just nu har jag på mig ett från American Apparel och det slog mig först nu, jisses vad bra det är! Har haft det på i mer än en vecka och inte så mycket om en fnasa.
För övrigt såg jag på H&M att man kan köpa spräckliga lack?! Haha. Varför skulle man från början köpa ett lack som är fnasigt?
Försökte hitta H&Ms spräckliga nagellack men hittade istället deras REA.. Nagellack för 9,50 är ju inte särskilt dyrt?? 
Vill man så kan man :)
#11 Precis dem från H&M jag menar. Dem är bra! ^^
Jag gillar O.P.I och har flera lack från dem. Kan även rekommendera lack av märkena Essie, China Glaze (sjukt snygga färger!) och Orly. Dessa är de bäst enligt mig, men kostar visserligen därefter.
Om du har möjlighet att köpa över nätet, tycker jag absolut att det kan vara värt att göra en ebay-sökning på dessa märken. Jag har köpt mängder med lack från Kina och det blir väldigt mkt billigare än ute i butik. :) Rekommenderar dock att du kör betalningarna via Paypal.
Jag är förvisso igen äkta nagelacks kännare men kan säga att jag bara ÄLSKAR essie.
Fick välja ett lack när min mamma kände sig lite frikostig & har nu mer eller mindre en crush på deras färg "cute as a button"<3
Helt underbart lack & helt underbara färger!^^
Det beror nog på vilken konsistens man är van vid. Jag älskar O.P.I, och tillsammans med China Glaze är det mina favoritmärken. Borstarna är nätta, färgen bra flytande, de håller länge och det är lätt att ha kontroll över lacket när man målar. Men är man van vid HM's trögflytande gegga (är inget fan av de lack jag testat, alls) så är det klart att det blir en omställning.

#14 Vilken färg är det? Jag har sett "Cocktail Bling" på bild o är förtjust, ska se om jag kan hitta den i butik. Den ser ut att vara lite gråaktig.
#15 ingen av de lack jag har haft från h&m har varit trögflytande.
#17 Säger det samma. Köpt värre från Viva La Diva som varit betong.
Jag använder bara mavala. Tycker det är lagomt stora, prisvärda och finns i massor av färger!
O.P.I tycker jag är för dyra, lägger hellre pengarna på att gå till en nagelteknolog vid jämna mellanrum för underhåll.
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
Hahahaha! I natt drömde jag om ett nagellack som jag hade fått/köpt och det var verkligen trögflytande! Det var som gelé nästan. Det tackar jag den här tråden för 
Kluring om Ryssland
#18 & #17 Har ni testat smålacken från sommarkollektionen så ska vi snacka betong ;) Fast precis som nämnt; Viva La Divas lack torkar verkligen ihop direkt för mig, hopplösa.
#22 Köpte två Viva La Diva från sommarkollektionen. Skitfin färg! Sen när jag och mamma skulle måla.. Såg ut som fiskfjäll eller nåt. Äcklig konstistens och huga!! .__.

Har köpt ett Essie i färgen cocktail bling nu men eftersom jag ska få det av dottern i julklapp måste jag vänta lite till innan jag får testa det…
Oops j
Kluring om Ryssland
Haha dumma telefon…. Jag provar igen. Oops jag måste korrigera vad jag sagt tidigare i denna tråd. Det var China Glaze jag hade köpt och som var tunnt och med tunn pensel, alltså kan jag inte uttala mig om O.P.I. Ursäkta! :D
Kluring om Ryssland
min kompis köpte rött och tyckte de va värdelöst :s
#23 Upplever det ofta så med billigare lack.. :/ Kanske är det bara jag som har otur och får gamla flaskor, men då borde väl affärerna inte sälja dem eller hur?! Viva La Diva vill aldrig fungera för mig, fiskfjäll är en ganska bra beskrivning, haha!
Jag undrar exakt vad det är folk tycker är dåligt med O.P.I's lack? Vad är det t.ex. som gör dem "värdelösa", som din kompis tyckte #27? Priset är högre än andra lack, men de håller också längre, har bättre konsistens och större utbud av färger…

#28 Det jag tycker är dåligt med deras lack är att det lossnar allt på en gång. Som ett skinn att dra av. Dottern hade det häromdagen och det blev likadant.
Depend kostar 25 spänn flaskan och sitter iaf bra fyra fem dagar.
Är så nyfiken på att få testa mitt Essie!
#28 Hon tyckte inte att det ens syntes, alltså att de var väldigt tunt.. och att behöva slösa jättemycket för att man "måste" ha 2-3 lager så är det ju i princip samma skit som de mesta :/
Det brukar bli så om man målar för tjockt utan att låta det torka ordentligt innan. Men kanske kommer era naglar och O.P.I helt enkelt inte överens! :) Har aldrig haft problem med lacken själv nämligen, så intressant att se vad andra råkar ut för!
Att man ska ha två lager lack är ju ganska basic, så att klaga på det är väl lite konstigt? Även Depends lack ser sämre ut med ett lack. Och i och med konsistensen på lacken så räcker de otroligt mycket längre än andra, så att "slösa" är väl fel ord. Men ja, synd att hon inte blev nöjd med lacket. Kanske att det vore en idé att testa med base coat under? Få som verkar vara medvetna om vilka underverk base och top coats kan göra :)
#31 vet inte hur hon målar men hon är duktig, 2 lager räckte inte konstigt nog, hur som helst så är hon väldigt missnöjd :/
16# Haha, förlåt att jag inte svarat, har inte hittat tillbaka till tråden :S
Den är ett mellanting mellan röd, rosa & orange & det är väll just det jag fallit för, att den ändrar karaktär i olika ljus^^
Nyfiken på om du investerat i ett Essie nagellack & vad blev det för färg isf? :)
Jag måste hålla med om att depend är bra. Mavala har oxå pytteflaskor för kanske 50 kr som är riktigt riktigt bra
Har ett OPI som jag haft i åratal. En metallic, mörk, turkos nyans. Testmålade en nagel nu. Bra konsistens, bra pensel men lite tunn. Krävs minst 2 lager. Vill minnas att hållbarheten va sådär
Hållbarheten är kanon! Jag målade bara på, inget underlack, inget överlack. En vecka senare sitter de perfekt!
Sally Hansens nagellack är helt underbara! Bra kvalite och beroende på färg så räcker det oftast med ett lager. De har precis kommit till Sverige och ligger runt 130 :- strecket här. (kostar typ 16 kronor i usa så det är lite surt. men bra är de!)