Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 3350 ggr
Sirocco
0

Vaxning av bikinilinjen!?

Jag har lite planer på att vaxa bikinilinjen etc.. men går det bra att använda Veet's vaxremsor för benen?

Och hur mycket ska jag vaxa? Ska/kan jag vaxa hela underlivet?

Kramar / Julia (=

Sirocco
0

Detta gäller även armhålorna. ;) tacksam för svar…

Kramar / Julia (=

Karmatarerskanise
0

Tror det finns speciella vaxsaker till bikinilinjen och armhålorna. Fråga i butiken.
Sen hur mycket du ska vaxa får du ju känna efter själv ;) Men börja med bikinilinjerna och arbeta dig sedan innåt om du klarar det.  Håren under armarna och på musen/bikinilunjen sitter djupare än de på benen, så det gör mer ont där.

Sirocco
0

Tack för att du svarade du är en ängel! Men det är så att jag redan har köpt vax till benen då.. tror du att huden eller så mår dåligt om jag använder det benvaxet i armhålorna och vid bikinilinjen?

Kramar / Julia (=

JMax
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror det är mer "drag" i det till benen så det är kanske är större risk för allergiska reaktioner, röd öm hud m.m

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Jag har beställt hem cax för bikinilinjen dp det känns säkrast! Det borde ju inte finnas olika för benen och bikinilinjen om det inte fanns en anledning :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

vilsenkattunge
0

Jag har använt mig av det innan.. och jag märker inget specielt (men det betyder ju inte att det är rätt (A) ) .. det enda är ju att det är bäst att ta en sax och klippa remsorna i mindre delar innan du gnuggar det varmt. :)

FruThea
0

Jag har också lite frågor gällande vaxning.. Någon som känner sig som en vax-expert? såhär många symboler tog det innan jag hittade frågetecknet: =ÄÄ=))(//&%%¤#¤&/(())==== !! Hej virriga Thea. Haha.

Så till mina frågor:

• Hur fungerar det med sol och bad?
    Ska åka till Australien snart och tänkte passa på att vaxa innan det, men eventuellt att jag gör det på plats?
  • Hur ont gör det? Och är det pinsamt/ genant?
  • Vad är skillnaden på alla? T.ex Brazilian, Hollywood och ja vad de nu heter :)
  • Hur lång tid tar det för håret att växa ut igen?

Så ja, mer eller mindre, allt ni vet om vaxning där nere - uppskattas!

Fiona
0

#7 Antar att det är det samma som med rakning, att man inte ska göra det samma dag som man ska sola. Men av den anledningen gör det väl inget eftersom jag antar att du har bikinitrosor på dig när du solar Flört

Jag hade nog sett till att göra det några dagar i förväg i fall det blir irriterat/rött/utslag då det kanske inte är så kul om det syns.

Ont och ont, det känns ju men beror helt på hur låg/hög smärtgräns man har!

Det tar några veckor innan det växer ut

Läs noga på förpackningen hur du ska gå tillväga Glad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ullaholger
0

Kör på brasilainsk tycker jag. Lika bra! Då ryker allt, såvida man inte vill att de sparar en liten tofs:-) Det är lite pinsamt första gången men de som gör det är vana. Jag tycker nog att det är bättre att göra det innan du åker, annars måste du ränna runt och leta efter en skönhetssalong där när det finns roligare saker att göra. Och det gör riktigt ont men det är det värt! Och det går ju snabbt:-)

FruThea
0

Ja, jag funderade också på att göra det innan vi åker.. Flygresan tar ju dock nästan 30 timmar, så funderade på om jag borde ha gått typ nån dag innna vi flyger - fast tänk om det gör jätte ont så är jag i "smärtstillestånd" under hela flygningen.. Humm.

Lite nervös, men ska kolla runt efter salonger.. Gissar att det väl är som gynekologen.. Nervöst och obehagligt… Själv blir jag nervös att det ska se konstigt ut eller att man har en onormal hårväxt eller ja, gud vet vad.  Haha.

Tack för svaren damer! :)

Fiona
0

Jag har gjort hemma bara, kändes bäst så haha! Blir säkert bättre på salong men jag skulle nog känna mig väldigt obekväm…

Jenny

Karmatarerskanise
0

Gör det inte för nära resan bara. en kompis gjorde det och fick ett innåtväxande hår, det resulterade i en giganstisk böld som uppstod under en flygning till thailand på 12 timmar. Vi tror den blev så stor pga av att hon satt stilla så länge.

FruThea
0

#11 är det inte läskigt att göra det själv? alltså det är ju inte lätt att se vad man gör där nere heller? Förvånad

pyamas
0

#13, om du inte är van med vax skulle jag nog avråda dig från att börja själv vid bikinilinjen.. Låter otroligt obehagligt om något skulle gå fel. Foten i munnen

Fiona
0

#13 Jag tog inte vid de allra känsligaste områdena så jag tyckte att det gick bra. Gjorde med sånt vax som man värmer i micron så såg till att läsa bruksanvisningen väldigt noga bara :)

Jenny