24k guld i ansiktsmasken?!!
Hejsansvejsan,
satt och slösurfade och hittade en rabattkod på en ansiktscreme med guld i? Vad tusan. Haha. Är det riktigt guld? och skulle man inte hellre ha en ring eller något fint smycke med guld? Vissa har inte mat, andra ansiktscreme av guld. Ja, men det känns ju rätt……
Någon som faktiskt vet varför man skulle vilja ha guld i sin ansiktscreme? Är det något speciellt i det som är bra för huden eller är det bara en lyxprodukt för den som redan har allt? Hm. Har ju även hört om de där guldinpackningarna man kan göra men vet inte effekterna utav det.. Lyxkänsla, what else? Någon som vet?
Kan inte hitta något när jag googlar ämnet nämligen…
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
Här hittar ni bildkällan och det tokiga erbjudandet.
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
Men oj så fånigt.. Inte trodde jag det var riktigt guld. Men i beskrivningen står det ju att det är typ anti-age serum? Vore ju kul att veta hur guld kan motverka rynkor…
Trodde det skulle vara typ body bronzer eller nåt men där hade jag ju fel iallafall.. Tur att man inte behöver oroa sig för rynkor på flera flera år! :D
Men verkar ju vara ritkgit guld iaf, om man ska tolka det här:
Precis vad namnet 24K Gold Anti-Aging Serum skvallrar om, innehåller dagens Groupon flagor av 24 karats guld.
Sjukt ändå, verkligen en lyxvara! Varför varför varför tänker jag.
Guld stärker hudens immunförsvar och ytliga kärl, ökar blodcirkulationen. Antagligen därför 
Det har använts i tusentals år. Fast kanske inte av vanligt folk..
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#3 men inte i fast metalisk form då och definitivt inte vid ytlig applicering.
För 24 karats guld är ickereaktivt och det ska mycket till för att den ska bilda föreningar eller liknande som är gynsamma för kroppen.
Detta är en av många sätt att egentligen göra något billigt exclusivt så kvinnofolket slänger iväg sina pengar på något helt meningslöst.
/Fridaybrew
Tja, inte vet jag
Jag har sett produkterna på spa och vet att de använder dem i behandlingar och säljer till kunder. Uppenbarligen gör det nånting i alla fall. Det är någon slags porös form eller hur man ska förklara det.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
klart det gör något, de säljer exempelvis barnolja med lite guldflagor värt 2 kr för 500 kr. Så ja klart guldet gör något, nämligen skapar ett ha och köpbegär hos deras målgrupp = kvinnor.
Det är en ädelmetall inte ens när man äter den i fast form tas det upp av kroppen.
Wiki och guld står inget direkt relaterat till hälsa dock att det är en ädelmetall:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Guld
Så spar era pengar gå inte på detta enkla försäljningsknep med guld, ni kan elda pengar lika gärna.
Sen är guldutvinning verkligen inte bra för miljön:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3345&artikel=4765720
/Fridaybrew

Lyxigt värre! 
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!