Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 676 ggr
FruThea
0

Ingen är den andra lik..

Det där med kroppsideal och olika kroppar.. Har läst runt på olika bloggar nu och det är ett jäkla spektakel om att Blondin Bella lagt upp bilder på sig själv i bikini.. I kommentarerna som nu är över 1000 !! skriver folk om hur stolt hon ska vara över sin vackra mulliga kropp  - vad tusan?? andra skriver att hon borde skämmas.. Andra bloggar, som Amanda Falks blogg, där kallar de henne anorektisk (som för övrigt inte sitter i vikten) frågar ni mig så kanske det bästa vore att sluta kommentera folks kroppar helt och hållet - sluta kalla någon normal, för vad tusan är normalt??

Och varför ska man behöva säga till blondin bella att hon är stark och duktig för att hon lägger ut bilder på sin sunda kropp.. Jag tror att om man bara låter det vara, inte säga såhär ska man se ut si och så så kanske folk tillslut förstår att det är okej oavsett hur kroppen ser ut.. Vi måste sluta hetsa folk till det sunda..

jag skulle då inte vilja höra åh fruthea du har en sån fin och sund kropp, vad imponerad jga blir, jag skulle inte heller vilja höra åh fruthea du har en sån fin/ ful smal kropp, du borde skämmas som lägger ut den och sprider ett osunt ideal.. För man kan ju aldrig göra alla nöjda och inte heller behöver man väl sätta en stämpel på allas kroppar.. Alla är olika och jag tror då att om man bara kan acceptera detta på typ ett tyst sätt att det kan bli bättre..

Kanske ett virrigt inlägg men ni kanske förstår vad jag menar? Hur tycker och tänker ni om det här?

Fridaaaa
0

Man ska vara stolt över den man är.
Jag har dock hellre min mulliga kropp än är trådsmal, för jag gillar formar på kvinnor.
Men sedan finns det dem som är trådsmala av naturen, som trivs med det, och det är itne fel med det. Men jag tycker inte man ska kranka ner på andra, Helt fel.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Epica
0

Tycker också att det är ett himla ståhej om hur man ser ut. Huvudsaken är väll att man är frisk och mår bra?  Tror att en del reagerade gentemot bella just eftersom att hon var större runt buken vilket kan vara farligt om det går för långt och uppfattade det som att hon uppmuntrade till det vilket inte var fallet såklart.

JMax
0

Huvudsaken är att man mår bra själv och är nöjd med hur man ser ut och hur man mår!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!