Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 845 ggr
ettlitetalias
0

Work wardrobe

Ska försöka ta tag i det här med att skaffa ett bättre jobb nu hade jag tänkt och satsar på mer "kontorsjobb" och jobb som fokuserar på internationella relationer/kunder.

Men VAD ska man ha på sig på intervjun (om man nu får någon haha)?
Fungerar det med penn-kjol och blus? Vad för sort isf? Blazer känns lite överkurs eller hur? Blir svårt att hitta en som ser snygg ut till kjol också. Dessutom vill man ju inte se för "tillgjord" ut heller..

Följdfråga: Kan någon tipsa om vart man kan köpa snygga passande kläder? Måste vara i UK eller skicka till UK.

Turfaren
0

Jag köper en del från Charles Tyrwhitt. Hur deras damkläder är vet jag inte, men jag antar att det är samma kvalitet på dem.

Det enda som stör mig är att det alltid är rea och erbjudanden. När man bedömer priset, bör man således se "extrapriset" som ordinarie pris. Jag tror inte att något någonsin säljs till det som annonseras som ordinarie pris.

Charles Tyrwhitt

pyamas
0

Det beror ju också på hur seriöst företaget verkar? Jag har arbetat mycket på kontor och för oss räcker det med jeans och kavaj eller nån skjorta typ, ibland är det nog med vad som helst.. Men inför möten med kunder var det väl mest att se vårdad och seriös ut.

Men stora nejnej är väl för kort eller urringat samt smutsigt? Men det är ju inte många jobb som pratar för den klädstilen heller…

Kan också tipsa om Zara och COS, de har ju väldigt snygga, moderiktiga och kontorsvänliga kläder! :)

Bor du i England borde det ju inte vara svårt att hitta kläder? Glad Där har ni ju topshop och primark bland annat!

1337
0

Jag skulle nog haft svarta jeans, vit topp och en kavaj. Tycker det hade varit en perfekt outfit!