Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettnaglar
Läst 4710 ggr
wingren
0

Sluta bita!

Någon som har tips på hur man ska sluta bita på naglarna?

Har bitit hela livet o är nu 19, känns som det är dags att sluta ^^ Har försökt med stop&väx men det bryr man sig inte om efter ett tag. Någon som har något annat tips? :)

Loveradio
0

"Bara" att besämma sig för att sluta och så gör man det. Tugga tuggummi istället?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

wingren
0

Men det är en vana som är så inbiten i ens beteende så det är såååå svårt. Har man gjort det sen man fick tänder så aah ^^ Får la försöka till o ge fanken i o bita samt hoppas på fler tips helt enkelt! :)

spacesheep
0

Måla dem eller liknande så att du blir nöjd! Det är svårt att sluta bita på naglar som "redan är fula". För mig hjälpte det att ha lösnaglar en tid, för när jag tog av dem ville jag knappast gå tillbaka till nedbitna, äckliga naglar… Det handlar mest om viljestyrka, vill man bita så gör man det oavsett medel :)

JMax
0

Gör en förlängnig på salong eller själv så blir de så fina att du inte vill bita!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

wingren
0

Men förlängning känns ju väldigt dyrt :/ Speciellt när man är arbetssökande ^^

JMax
0

#5 Ja det kostar ju lite om man gör det på salong men du kan kanske köpa ett hemkit och be en kompis hjälpa dig?

wingren
0

är väldigt darrhänt av mig o har i princip bara killkompisar o aah.. killar med deras stora händer o pilla med små grejer o kladd ^^ hihi. Tacksam för tipset dock! Får kanske läsa på lite om det o se hur det blir :p

SandraNoSekai
0

Stopp och väx fungerade inte på mig heller! och som någon sagt innan lösnaglar hjälper att komma igång! Sedan att måla naglarna fina så man inte vill förstöra det fungerar också! Jag måste måla om mina så fort nagelacket börjar försvinna annars så börjar jag bita igen så testa nagellack!

DESU!~Cool

wingren
0

ser bara så konstigt ut eftersom det sticker upp typ ½ cm hud ovanför nageln x) Har alltså extremt korta naglar.. Men någon nude/persikofärg kanske man kan prova med? Eller vilket skulle kunna passa bäst? :)

Loveradio
0

Jag tror du ska prova tugga tuggummi så att munnen är upptagen så att säga.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

wingren
0

har provat det men funkade inte det heller ^^ Kanske ska prova med tuggummi, nagellack o stopp&väx samtidigt ^^

spacesheep
0

#11 Det tycker jag att du ska! :) Vissa vanor är hemskt svåra att bli av med, så varför inte testa allt. Hoppas det lyckas!

wingren
0

Hoppas jag med! Någon som har bra tips på hur man kan stärka naglarna? Mina är väldigt svaga eller vad man ska säga ^^

spacesheep
0

#13 Finns jättebra lack för det! Av de flesta märken, bara att gå in på Kicks och fråga typ. De gör naglarna "hårdare" :) Går även att ha diverse oljor till t.ex. nagelbanden och äta mycket vitaminer och kalcium!

wingren
0

Så bra att jag fick svar så fort! Ska in till stan imorgon nämligen :) Håller tummarna för att jag har "okej" naglar fram till våren iaf ^^ Tack :)

wingren
0

Har nu 4 lager lack på naglarna! Både bas o topplack så hoppas det håller ett tag o att naglarna inte "råkar" flyga in i munnen eller bli bortpillade :D

strössel-kawaii
0

LÖSNAGLAR i några månader! det funkar för mig !

wingren
0

aa, får ta till den metoden om inte detta funkar ^^ Har du akryl, gele eller vad har du på då? :)

strössel-kawaii
0

gele ! :D

Stiinisen
0

Jag biter på naglarna i sömnen , väldigt svårt att sluta bita då.
Och när jag är nervös , men försöker med lösnaglar.
Men jag biter sönder dom med ! o-o''

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

wingren
0

Varför valde du gele o inte akryl? Läste lite om skillnaderna igår men jag tyckte det kände som att akryl var bättre då det är mer hållbart men ändå så är gele dyrare.. Skulle vilja se skillnaden i verkligheten, typ en person som gjort ena handen gele o andra akryl ^^ Det sägs ju även att gele ser "verkligare" ut. Tycker du det med? :)

spacesheep
0

#20 Du kan inte skaffa en bitskena då? :) Då är det nästan omöjligt att bita i sömnen!

strössel-kawaii
0

21# jag tycker det är absolut bättre med gele än akryl. det  tycker jag håller mycket bättre osv..

wingren
0

Aha okej, jag har läst att akryl håller bättre, konstigt ^^ Fast det står iofs att det gäller olika från person till person med så man får väll fråga dem på nagelstudion vilket de skulle rekomendera :)

strössel-kawaii
0

för mig håller gele bättre och så är det mindre skadligt för sina riktiga naglar om man tänker så lite också. men om man ska ha långa naglar ex som 4-5 cm så borde man ha akryl, men om man vill att det ska se naturligt ut så ska man ta gele :)

Fridaaaa
0

Har med problem med bitandet av naglarna.
Enda som fungerat på mig är såna lösnaglar som man gör hos en som kan. Fastnaglarna blir inte bra under sen när man tar bort lösnaglarna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wingren
0

men vad jobbigt att de riktiga naglrana tar så mkt stryk :/

JessieS
0

Jag bestämde mig bara för att sluta en dag. :) Jag fortsatte dock bita på naglarna efter det men jag bet inte av dem och efter ett tag så slutade jag helt. Man får helt enkelt ge sig fan på att inte bita på dem.

Fridaaaa
0

#28 Tro mig, försökt det många gånger men jag biter omedvetet ibland.

spacesheep
0

#29 Det går ju att köra med en tandskena under dagarna om du verkligen är desperat. Finns genomskinliga som man köper på apoteket för 300kr. De känns/syns knappt och formar sig efter tänderna, men man kan varken tugga eller äta med dem. Lite extra krångel men väldigt effektivt om man verkligen vill. :)

Fridaaaa
0

#30 300 kr jag inte har ;) Och tycker som är obehagligt att ha i munnen :)
Så får försöka hitta annat sätt. Att ha nagellack eller stopp&väx hjälper inte heller.

Ambellah
0

kan man inte limma fast skumgummi eller nåt äckligt så man inte vill? och sen med superlim så ni inte kan dra bort/bita bort de?

Mvh Alice och Morpen :)

Fridaaaa
0

#32 Fördärvar ju naglarna när man ska ta bort det sen:)

Ambellah
0

#33 men när naglarna är tillräckligt långa klipper man bort äcklet..men tror ingen skulle vilja pröva min idé. inte så bra på många sätt:

*svårt att greppa saker om skumgummit är ivägen

*inte så fräscht efter dusch

*inte så snyggt

ja osvosv men men :)

Fridaaaa
0

#32 Fördärvar ju naglarna när man ska ta bort det sen:)

JessieS
2

Ni får väl använda fingervantar dygnet runt. ;)

Nä, men om ni inte har tillräckligt bra självdiciplin för att kunna sluta så får ni väl skaffa er det. Hitta på saker att göra så att ni inte får tråkigt och börjar bita på naglarna. Ni måste ju verkligen bestämma er för att sluta bita, om ni inte tror på att ni kan klara det så kommer ni inte att klara det heller. Visst, det är svårt och det är inget som händer på en kvart men så fort ni kommer på er själva med att bita på naglarna så måste ni ju sluta. Ni måste tänka före handlingen och inte låta er själva att sticka in fingrarna i munnen. Det är ju pinsamt att gå runt ute och bita på naglarna, dessutom är det väldigt fult med avbitna naglar så där borde ni väl kunna hitta någon motivation till att verkligen tvinga er själva. Det finns inget annat sätt än att lägga ner ordentligt med energi i att bli av med ovanan. Om ni inte tror på att ni klarar det så får ni väl fortsätta med att bita. :)

Fridaaaa
0

#36 Gör man det utan att tänka på det, så spelar det ingen roll hur bra självdiciplin man har. Då gör man det utan att tänka på det.
Det är supersvårt att sluta. Har själv lyckats sluta periodsvis men sedan börjat igen av olka anledningar.
Jag biter enbart när jag är uttråkad, alltså gör det utan att tänka på det. Men man kan ju inte göra någonting 24/7:D

Ambellah
0

okej mitt tips nr 2

Använd typ självlysande / snorgrönt nagellack så kanske ni märker att ni bitar och iallafall minskar på det?:D

(Dem flesta jag känner brukar inte  använda nagellack=reaktion)

wingren
0

Har iaf sagt till folk att om de ser mig bita ska de säga till mig, då jag inte heller tänker på det. Det blir ju så, ingrodd vana ^^ Men om man blir påmind av andra hela tiden och försöker tänka på det hela tiden. Exempelvis ha en nagel som bakgrundsbild på mobilen/datorn osv så man blir påmind om att inte bita :)

Har köpt depends panthenolstärkare nu, någon som provat denna o vad tycker du isf? :)

Niila
0

Jag behöver också hjälp med detta.

wingren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på hur naglarna ser ut just nu. I princip inte bitit sen den 22 december. Snart dubbelt så långa som de var innan, yäy! :D

JMax
0

#41 Bra jobbat!!

Fridaaaa
0

#41 Bra jobbat.
Jag har varit nervös och massa annat nu senaste så har inte lyckats :(

JMax
0

#43 Du fixar det du med!! Sätt upp ett mål typ en fest om ett par veckor då du ska ha assnygga naglar eller att när de är typ 2mm längre än fingertoppen köper jag mig en ny klänning eller något annat men inte innan dess!!

När du blir nervös får du ta med dig morötter att gnaga på ;o)

Fridaaaa
0

#44 Äter inte grönsaker alls ;) hihi ^^,
Men har börjat med, att göra annat när jag känner att jag börjar bli nervös/orolig, t.ex städar, grejar med telefonen eller liknande :=D

Ja jag får sätta upp mål, hmm får klura ut ;)

JMax
0

#45 Hehe! Det som är så nyttigt ;o)

Känner du dig nervös är det bara komma hit o städa vet du, jag ställer gärna upp o hjälper dig…;o)

Fridaaaa
0

#46 Hehe ;)
Haha tror jag säkert ;) hihi

wingren
0

Vet inte hur korta naglar du har men brukar jag pilla ut smuts under naglarna nu för tiden, istället för att bita. Men mina naglar sitter fast i fingret (eller hur man nu ska förklara det ^^) väldigt långt in. Eftersom jag bitit så mycket har de inte kunnat växa i takt med fingret och har därför "mycket" nagel det kan komma smuts under :P.. Hoppas någon fattar vad jag yrar om  xD

Börja klappa på benen? Brukar många göra :P Eller gå runt med vantar! :D

JMax
0

#48 Din nagel sitter fast långt in på nagelbädden. Den kommer att hamna längre ut med tiden om du låter naglarna vara. Det är inte bra att pilla under naglarna heller för då sabbar du chanserna för nagelbädden att hänga med ut. Ta nagelborste istället om du har mycket skit under naglarna, det är lite skonsammare. Massera gärna naglarna och nagelbanden med särskild nagelolja eller olivolja så stimulerar du tillväxten och får mjukare nagelband.

Emmy
0

Bara nappade på ditt startinlägg, har alltså inte läst något som ni andra har skrivit i princip. Så jag vet inte om någon redan skrivit detta eller så.

För er som verkligen vill sluta bita på naglarna, LÄS DETTA!

Att bita på naglarna är lika smutsigt som om du skulle slicka i din smutsiga och bakteriefyllda toalett. Jag menar allvar, det är inget skämt. Det har till och med gjorts test på detta. Tänk dig att det går en hel dag med ¨dig och dina nagla överallt där du är. Tänk på all smuts och alla bakterier som samlas på och under samt runt dina naglar. Precis som i en toalett. Och det BITER du på. Jag har sagt det till mina kompisar och min kusin som bet på naglarna, och de har slutat nästan helt. Man kan ju såklart inte vänta sig att de ska sluta helt på en gång, för de har ju gjort detta i flera år, men tänk på detta ändå, för man vill inte ha en halv centimeter korta naglar när man vet hur långa och fina de kan bli! Ville bara säga detta så ni kan sluta också. :)

Fridaaaa
0

#50 Det är inte så lätt att sluta bara för sån fakta.
Det är inget nytt för mig. Men det blir som ett "beroende" precis som t.ex godis, alkohol mm kan bli :) Och det är ju inte bra eller nyttigt det heller;)

Emmy
0

Nej, jag sa inte att det skulle vara lätt. Tänk bara på det när ni biter på naglarna så blir det åptminstone lättare. ;) För vem vill slicka en toalett egentligen? ; D

Fridaaaa
0

#52 Det är samma sak om man inte byter tandborste minst 1 gång/månad ;)

SandraNoSekai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Biter fortfarande men istället runt om naglarna(huden ehehe) men that's good enough for me haha dem växer och växer , har aldrig haft såhär långa innan :)

DESU!~Cool

wingren
0

JohannaMax: Jo jag förstog att den skulle hamn längre ut med tiden, visste inte att det hette nagelbädd så man lär sig något nytt varje dag :D Vet du möjligtvis hur lång tid det tar för den o hamna längre ut? Mina naglar är så oerhört sköra vilket medför att de antagligen kommer gå av om nån månad när de är längre :/ Tar på stärkande olja från Depend med, har dock inte märkt något resultat av det

Khadidja
1

Jag slutade bita på mina naglar efter att det var ungefär samma som att slicka på toa-ringen eller dricka ett glas med var! Förvånad

Här är en artikel om hur man kan sluta bita..

Men mitt främsta tips är att föreställa dig det där glaset med var eller en snuskig toa-ring på typ bensinmacken.. Tungan ute mmmm gott!

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

[SweetRose]
0

Vet inte om någon sagt det men en akrylförlängning på salong, då kan man inte bita, det är för hårt! Då kan man vänja sig av med beteendet

Är själv nagelbitare och inget, verkligen inget funkar för mig heller. Folk säger "bara att bestämma sig" men det går ju liksom per automatik när man gjort det hela livet :P Hade lättare att sluta röka än bita på naglarna….

Fridaaaa
0

#57 Fast sen när man tar bort det, så blir naglarna urkassa under sen :/

wingren
0

Jag tyckte faktiskt det var lättare än vad jag trodde ^^ När jag väl hade bestämt mig x) Så det går sakta men säkert! :)

jeessiikaa
0

Sätt en toffs runt handleden. Varje gång du tänker på att bita på naglarna så "snärtar" du dig själv med toffsen :D Lite brutalt kanske, men det hjälpte mig att bli av med sockersug så att bita på naglarna borde vara hyffsat enkelt! :)