Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 1066 ggr
[AshJ]
0

Foundation.

Nu är det väl inte helt omöjligt att någon annan ställt denna fråga. Men kunde inte något finna som passade riktigt.

Jag är hemskt ljus i hyn och rödhårig. Så använder mig utav "Isadora velvet touch compact puder" nummer 10. Sheer transparent. Passar alldeles utmärkt.

En vän har samma hy som mig och tipsade om Max Factor colour adapt, nummer 45. Varm almond. Den satte sig så fint på hennes hy.

Kan inte påstå detsamma för mig. Jag tar inga större mängder men fick orangefärgade fläckar lite här och var, haha. Såg inget vidare ut - helt enkelt.

Någon som har tips på en bra foundation för folk som är väldigt ljusa, nästan vita, i hyn?

Värt att nämna är att jag har blandhy, eller vad man ska kalla det. Så har med andra ord funnit ett puder som passar mig utmärkt. Men skulle också vilja finna en foundation. :)

Emmy
0

Jag har riktigtljus hy, nästan vit. Jag brukardock använda mig av pyttelite mörkare, nämligen Dream Matte Mousse Foundation från Maybelline i färgen 030 Sand. Den passa bra på mig, när jag använder en pensel från Maybelline. Brukar ta litegrann på hakan, på överläppen och i pannan samt kinderna. Sedan lägger jag på under ögonen och på ögonlocken. Brukar även täcka där det är vitt fortfarande. Lite nedåtpå halsen också för att få en jämn övergång. :) Funkar perfekt! Om du är på Kicks/Åhlens/lindex eller liknande, testa denna på din hy och seom den passar. :)

[AshJ]
0

1# Ja, men jag är inte intresserad av att se "mörkare ut" i hyn. Blir oftast bara fult och orangefärgat som jättemånga har. :P Så finns den i ljusare än den du använder eller är det den ljusaste? :)

[BonnieL]
0

TiKei (www.tikei.se) har riktigt ljusa färger! Bra för hyn också ;)

Karmatarerskanise
0

#1 Precis samma som jag använder :)

JMax
0

Tikei som #3 nämner är bra på det sättet att de har provförpackningar med som är billigare så att man kan testa sig fram lite innan man beställer en stor  förpackning.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[aammE]
0

Jag använder den ljusaste true match utblandat med en vit foundation från stargazer, fungerar super! Över har jag det pudret som du har.

[BonnieL]
0

MAC ska också ha några väldigt ljusa har jag för mig.

regnbågsbron
0

Makeup stores ''Milk''

[aammE]
0

#8 Den är för mörk för mig, skulle tippa på att den är för mörk för TS då också.