Bra primer/ underlagscreme
Vad använder ni för primer/ underlagscreme innan ni applicerar er foundation? Jag har tidigare använt Bareminerals primer och tror den är oslagbar men studiebidraget räcker inte just nu så behöver någon till ett lägre pris men ändå värt att lägga pengar på. Den ska sjunka in hyfsat fort och ha utjämnande och återfuktande effekt utan att kännas fet. Vanliga nivea krämer blir för feta på hyn enligt mig. Några förslag?
Mvh Ellenfyrkant
Jag använder Mary Kay Eye primer och skuggorna sitter som perfekt. Resten av ansiktet får Mary Kay Oil Mattifier. Byter inte ut dem för allt i världen ;)

Tack för tipset! Men har man oil mattifier i hela ansiktet även om man inte har fet hy? Googlar på produkten och det känns som att det är dämpa fethet den är till för.
Mvh Ellenfyrkant
Ja, tanken är ju att den dämpar fet hy, men den ger en mycket bra primer-effekt även på torr hud. Vill man lyxa till sig så tar man Even Complexion allra först. Den jämnar ut hudtonen. Ser även att de har en foundation primer. Kanske värt att prova.
Jag använder Mary Kays hudvård sedan 10 år tillbaka och jag är VÄLDIGT nöjd. Periodvis har jag använt typ alla proukter de har, men dessa finns alltid:
TimeWise® Age-Fighting Moisturizer
TimeWise® Even Complexion Essence
TimeWise® Microdermabrasion Set
Foundation (ser att de förnyat det konceptet, men jag har den som heter Full coverage - när det är dags att byta blir det till Matte Wear)
Puder och concealer samt Facial Highlightning Pen
Jag har förut varit konsult och handlade då direkt från grossist. Men det var ganska höga krav på det så jag har slutat. Köper numer produkterna på Ebay.com och där är det väldigt bra priser.