Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1017 ggr
Sandra76
0

Vår make up

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visar upp en av vårens trender..knallig pastell.

Mina systerdöttrar har fått vara sminkmodeller.

Tyvärr syns inte alltid make up så bra i kameran, ni får ta det som det är…

Make upen är Oriflames Secret garden.

Först rosa variant..den är ganska lam på kortet men syndes riktigt bra hemma.

Sandra76
0

Och sen har vi blått….

Sandra76
0

Och grönt, med lite sting av svart kajal…

[mjuue]
0

Ah fint! Jag gillade verkligen det gröna Skrattande

Monday
0

Ja, det gröna tycker jag var snyggast! :)

http://www.regret-nothing.com

juliapettersson
0

Shit vad snyggt!!

sofie
0

Jätte fint. Jag gilla den rosa och gröna :)

Sandra76
0

Det blå blev inte riktigt till sin rätt i mobilkameran, den är blå med svagt metallic i, jättefin skugga…

Sen är det krämrouge som är i två nyanser som man också kan ha till läpparna, på så sätt behöver det inte vara svårt att kombinera ihop en make up. Så luktar rouget fräscht och gott:)

Sandra76
0

Jag puttar ifall nån är ute efter tips..kolla gärna bilderna!

Real
0

är ögonskuggorna oriflame alltså?:) skit fin grön färg.. ja vart kär

Sandra76
0

Japp, den heter Eden och är en lös puderögonskugga. Den kostar bara 69kr just nu.

Real
0

härligt, den måste jag kolla efter.. men alltså. jag har genombryttande gröna ögon.. passar verkligen grön då? eller..

Sandra76
0

Det är svårt att säga, men Emelie på bilden är ganska grönög,fast åt det bruna hållet istället för blått. Hennes bruna färg framträdde mer. Men jo, denna färg passar faktiskt de flesta och med svart eller brun kajal så blir det mer effekt än bara "grön " ögonskugga.

Denna skugga gillar jag, du kan få den svag och ganska stark ;)

Jag lägger in en till bild på den gröna skuggan igen, som användes på en make up kurs. Denna tjej är blåögd. Men här användes även grön fineliner vid fransroten.

Real
0

Jo jag har grön åt de bruna hållet.. så de borde väl passa då. ska kolla efter den iaf. se om man hittar några andra roliga färger också.. har velat ha ögonskuggor jätte länge nu.. men vet verkligen inte vilket märke som är bra egentligen.

Alex
0

Real - Brunt framhäver gröna ögon. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sandra76
0

Den rosa skuggan som är på bilden uppe , går lite åt korallrosa. Den är också jättefin. Nu syns den inte så mycket i kameran och jag valde att inte färgsätta mer, men den går också att få starkare.

Anne
0

Härligt med lite färg! Jag gillar MAC:s pigment - lösa skuggor med massor av färg. Mina favoriter är nog Violet - lila alltså - och All Girl (rosa med silverskimmer).

Real
0

gud vad sugen jag blir på att köpa massa coola färger.. men ja hittar ju aldrig nått.. hittar bara samma tråkiga:P men kollar väl fel då som sagt..

Ja, alex de vet jag.. de har jag allt för ofta på mig:) men de är snyggt med brunt..

jag älskar skuggor som har lite skimmer i sig.. vill ha alla möjliga!!! :)

Sandra76
0

Dessa från oriflame är lite svagt metallicskimrande. Jag har sminkat ganska många, men jag tar sällan kort på det…synd för det är kul att kolla på:)

Real
0

ja de är det verkligen.. tycker de är super kul att se makeovers:)

Alex
0

Sen så har jag upptäckt idag att rosa framhäver blått.. I ena badrummet har vi rosa tapeter och därinne såg mitt hår väääldigt blått ut..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Rickard007
0

#20, Ljuset… Olika slags lampor.

Alex
0

Jo det med, men färgen hjälper också till. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tearsofmemories
0

#2 Det gröna var grymt snyggt^^

KajsaM
0

Jättefint!