Nyårslöften
Vad har ni för nyårslöften? Eller tror ni på det där med att man inte skall säga det högt?
Jag sitter och filar på mina just nu, än är de inte klara..
Mina nyårslöften förra året var följande:
Lära mig dricka rödvin: Check
Vara i solen och inte kvar i norden: Nixpix
Uppskatta dagen mer och inte bara tänka på framtiden: Check
Forgive and forget: Check

Vill man så kan man :)
Brukar inte avlägga sådana löften. Vill jag ändra på något gör jag det närsom :)

Jag har inte kommit på nått vettigt faktiskt, måste fundera lite så återkomme jag.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Har inga löften, bara mål :)
* Gå ner några kilo (8-10 kg) innan 2012 slut (vilket ju absolut inte är omöjligt)
* Begränsa godis & dålig mat
* Komma in på utbildning eller få jobb
Det är var jag kommer på nu, kommer säkert på mer sen :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Brukar inte avge löften, me har bestämt mig själv för att 2012 ska jag;
* Dricka mer vin
* Inte äta massa onödigt snacks på jobbet
* Behålla de vikten jag ligger, möjligtvis gå ner 5kg
* Fotografera mer
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#4 Får man fråga varför du ska dricka mer vin?
Har bestämt mig för att bli fit och få lite mer muskler. Ska försöka gå ner 15kg oxå. Är inte såå viktigt med siffrorna, bara jag tycker om kroppen:) Skoja med mamma under en promenad och sa "Om jag får en snygg kropp så blir man alltid bjuden på drinkar när man är ute;) Mamma: Du dricker ju inte? Jag: Men det vet ju inte de?" Haha. Ja, våran familj är inte normal och det vet alla :P Men kul har vi iaf..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#5 Kanske skulle formulerat meningen lite annorlundare, ska dricka vin oftare är det ju jag menar. Men det beror ju helt på hur man ser det.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag har ca 30 nyårslöften haha ;) Eller mål kan man också kalla det :)
Har skrivit ner alla på ett papper! Gillar att sätta upp mål för varje år

#8 Det var många!
Vill du tipsa om några av dina mål
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Formella nyårslöften avger jag inte, men jag har som målsättning att träna mer och gå ned i vikt.
Något som jag gör ibland är att skriva ned hur jag tänker mig mitt liv om fem år. Det handlar om rimliga mål, även om jag inte alltid vet hur jag ska uppnå dem. När jag har tittat på gamla listor, har det visat sig, att jag åtminstone har kommit en bit på vägen, ibland ända fram. Det är som om man genom att ställa upp målen sedan omedvetet söker sig mot dem, när tillfälle ges.
Jag sätter ibland upp omöjliga mål också ;) Bättre svåra & omjöliga än lätta och rimliga tkr jag ;) Då är det lättare att man kommer en bit på vägen iaf ;)
#9 De flesta av mina mål är privata, men ex:
- flytta ifrån staden jag bor i nu
- Komma ner i splitt & spagat på båda benen
- Skaffa ett jobb
- Köpa systemkamera
- Utveckla mitt företag Cornelia webdesign
osv..
#11 Visst anses det, att ett omöjligt mål kan leda en bit på vägen, men jag tror att det många gånger är tvärtom. Det är lätt att ha orealistiska fantasier, men det är lättare att lägga om kursen mot rimliga mål.
Jag försöker tänka i presens på sådant jag vill uppnå. I stället för att säga "jag ska flytta till…" säger jag till mig själv "jag bor i…". Det kanske låter löjligt, men när jag för mig själv gjorde den förändringen började jag undermedvetet att förbereda flytten.
Grammatik kan lura hjärnan. Man gör inte det man "ska göra", för det sker längre fram i tiden. Det kanske låter flummigt, men för mig fungerar det.
---
Eftersom jag är nyfiken person, tittar jag gärna på profiler, och jag letade mig vidare till Cornelia webdesign. Det var nog den mest förtroendeingivande sidan som jag har hamnat på i branschen, och jag ska försöka komma ihåg den, när jag behöver hjälp.
Jag satsar på att gå ner i vikt! Sen vill jag komma igång med fotot ordentligt igen, fixa mig en utställning kanske och flytta!!
#12 För mig fungerar det faktiskt mer att sätta upp omöjliga mål…
Tex om man har som mål att göra 10 skivor så kanske man iaf gör en, än om man har ett mål att göra en skiva så kanske man bara gör en singel…
Kul att du kollade upp Cornelia Webdesign ;) Tydligen har jag fått höra från folk nu att sidan strulade när man klickade i menyn… vet inte om du märkte det..Sitter & försöker lösa det problemet nu…