Fixa naglarna på salong?
Är det någon här som har gjort/brukar få naglarna fixade på salong? Jag skulle nästan vilja prova någon gång, bara för att.
Vad har du gjort i så fall? Blev du nöjd? Vad kostade det?
Och du som går regelbundet - hur ofta går du, vad gör du och vad betalar du då?

Mvh Stephanie 

Jag gör alltid mina naglar på salong, har gjort det i jag vet inte hur många år, typ alltid, men nu när jag är föräldraledig har jag bestämt att göra en paus. Det känns jättekonstigt…har ju långa naglar ändå men det är inte samma sak, orkar inte måla dem o hålla dem fina…
Jag gick ungefär var åttonde vecka o det funkade bra med mina, lite utväxt blev det som syntes men de höll. Betalat allt från 300-600 beroende på vad jag gjort med naglarna och så.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1 Det var ju inte så hemskt farligt i alla fall
Tycker man brukar höra om folk som går varannan vecka, och då blir det ju lite mer pengar! Vad brukade du göra?

Mvh Stephanie 

Oftast tippar i olika färger, silverglitter, rosa, grafitgrå och svarta är bland favoriterna sen vill jag alltid ha nått extra så det brukar bli stenar, blommor eller nått annat skoj på med.
Tjejjen jag gick hos var superduktig! Behövde aldrig gå på återbesök för att laga. Bröt nån nagel nån gång men det var ju självförvållat o jag brukade lappa i hop den till nästa besök.
Här är en bild på silver glitter med svarta stenar, vart inget bra med svarta stenar, för stor kontrast tycker jag.
Bilden är inte snuskig…det var min kompis som tog den i "rätt" ögonblicka bara…det är ett ballongdjur jag håller i…

Rosa med svarta blommor, inte heller nån favorit..
Ok! Så du menar att du tar kort på de dåliga gångerna, men inte då du är nöjd? 
Jag undrar var man kan hitta någon bra i Åkersberga då 

Mvh Stephanie 

#5 Precis!! Hehe! Glömmer alltid att fota ju. Ska se om jag har fler bilder nånstans i datorns innersta gömmor sen.
Jag har så pass fina naglar av naturen så jag har bara varit på klassik manikyr, det kostade 400:- om jag minns rätt. Då får man handbad, massage, filande, lack och en liten prydnadsten.
/Christine
Min vän går var tredje vecka och har gjort det länge. Hon är jättenöjd! Hon brukar experimentera lite med stenar och saker och glitter och sådär, och olika färger också såklart :) Vet inte vad hon betalar, men runt 500 tror jag det är.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#9 Vad arbetar du med för material? Är det silkespapper eller vad det heter?
#9 Du bor ju för långt bort ju! 

Mvh Stephanie 

#10 glasfiber/silke heter det. men jag jobbar bara med gelé. du hittar all info på min hemsida.
#11 du får flytta närmare :P

http://nagelsalongen.nu/galleri/DSC00205.jpg
http://nagelsalongen.nu/galleri/DSC00265.jpg
Några av mina
http://nagelsalongen.nu salongen där jag gör mina naglar, även mina naglar som är överst på produkter o tjänster

#15 De svarta tipparna var jättesnygga! 

#16 Tack! De är grafitgrå igentligen men ser svarta ut på bilden. Jag gillar färgen men jag skulle velat ha mindre glitterflingor mer som en glitterrand bara med vanligt glitter.
Jag bruka gå på olika ställen.
Just nu har let's deal en deal på naglar och på andra spännande spa-upplevelser. Själv använder jag mig ofta av Groupon och deras skönhetserbjudanden men de flesta av mina vänner föredrar just let'sdeal! Om du bor i någon av de större städerna så är ju det ett bra alternativ 
Vill man så kan man :)
Jag har gjort "lösnaglar" på salong en gång men kommer nog aldrig mer göra det, då när jag tog bort "lösnaglarna" så var mina naglar under mjuka & sköra = inte roligt :/ Men det var fint så länge jag hade "lösnaglarna" hehe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 OJ! Var 8:e vecka? Du är den första jag hör som kan vänta så länge.
Själv gick jag var 3:e, men egentligen var det fult redan efter 2 veckor.

Jag gör om mina ca var 4-5de vecka. :) Mina kunder brukar jag boka in med 4 veckors mellanrum.
#22 Fast har man franska så syns ju utväxten både vid tipkanten och längst in mot fingret. En del kanske inte bryr sig, men jag klarar inte av att se det :P
Därför skulle jag aldrig kunna vänta fyra veckor hehe!

Det är då man tar nagellack och målar över. ;) Jag själv har nästan alltid glitter som "fadar" upp, då syns det inte.
#24 Okey
Synd det är så dyrt att göra naglar bara. För vackert är det!

Det är då man letar upp duktiga (utbildade) personer som gör hemma. ;)
Men vad tar du för naglar egentligen? På din sida står det 400kr för ett nytt sett, här i tråden skriver du 150?
Jag har säkert missat att du skrivit var du bor, men var bor du? :)

det tidigare inlägget är 3 år gammalt. tar nu 400kr för nytt set, 300kr för att fixa dom sen igen. bor i stockholm men åker till kunder mot rese ersättning.
Hahaha, där ser man hur jag hänger med :P
Okey, då vart det alldeles för långt :) Men har jag vägarna förbi sthlm så kanske jag hör av mig :)
Går inte på salong regelbundet, om jag ska på någon tillställning så går jag gärna men är så dålig på att ta hand om naglarna så det är ändå förstört efter bara nån vecka tyvärr