Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2105 ggr
Onslow
0

Lösögonfransarna fäster inte

Hejsan!

Jag har precis köpt ett par lösögonfransar men kan verkligen inte få dem att sitta! Jag har gjort exakt som det står i beskrivningen men har försökt i över en halvtimme utan att vå det att funka.

Jag har väldigt långa och väldigt böjda ögonfransar (så böjda att när jag testade att använda en ögonfransböjare blev de rakare), kan det ha med saken att göra? 
De fastnar inte ordentligt heller och hur mycket jag än "puttar" kan jag inte få de närmre än kanske 2-3 millmeter från min fransrad, och den svarta raden som fransarna sitter fast i syns väldigt tydligt.

Det jag gör är som det står i beskrivningen, lägger på ett lagom lager lim och väntar ca 15 sekunder och trycker fast dem så nära fransraden som möjligt, och håller fast ca 5 sekunder.

Det blir värre om jag lägger på mascara.

Vad gör jag för fel, och vad ska jag göra för att de ska sitta rätt? Det är ett par vanliga från Lindex jag har köpt.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Forgetful
0

Håller du kvar fransarna på ögonlocket lite så limmet hinner torka?

//Forgetful

Onslow
0

#1 Ja.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Forgetful
0

Och de bara faller av ändå? Vet inte om lim kan bli för gammalt :S fäster det på något annat?

//Forgetful

Onslow
0

#3 Jag köpte dem igår så tvivlar på det… 
Ja, de limmar fast mina egna fransar i min hud så de går av…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Forgetful
0

Men om det inte är något fel på limmet så tycker jag ändå att det borde gå :S torkar det verkligen riktigt?

//Forgetful

MissInAction
0

Använder du limmet som följer med? Det är många som rekommenderar DUO adhesive, det vita som blir genomskinligt när det torkar. Jag använder också det. Låter det gå närmare 30 sekunder innan jag lägger på fransarna på mina egna, då är limmet precis lagom kletigt. För om det inte är kletigt så kommer det bara att glida omkring på ögonlocket och fransarna.

Man kan använda en pincett när man lägger på fransarna, om man tycker att det är enklare. För mig funkar det dock bättre med fingrarna.

Har också hört tips om att måla med eyeliner innan man sätter på fransarna, så att man ser vart man ska "sikta". Glad

Jag vill inte kapa tråden men jag undrar om någon har testat Depends ögonfrans-applikator? Nån slags mojäng man använder för att få dem på plats. Vet inte om den gör det enklare?

Sedan så ska man trycka dem neråt och inåt fransraden i ett par sekunder, från sida till sida så att de sitter på plats. Sedan ska man låta dem vara en liten stund så att limmet torkar, för annars riskerar man ju att man drar dem ur läge.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Birke
0

Beroende på vad du har för lim så måste du låta det torka en viss tid. Då sätter dom sig direkt och glider inte runt. Sen är det övning öving och övning som gäller.

spacesheep
0

#6 Om man har stora fingrar tror jag att Depends redskap gör det lättare, men för mig blev det bara klumpigt… Så jag rekommenderar det tyvärr inte, var bara omständigt och man förlorade kontroll på det :)

MissInAction
0

Aj då, det låter inget vidare Obestämd
Sedan är frågan om jag har stora fingrar eller ej.. haha..
Men jag hittar ingen sån varken på Åhléns eller KICKS. Har sett att KICKS säljer via hemsidan.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

spacesheep
0

#9 För vissa fungerar det säkert jättebra oavsett! Jag kanske bara inte hade "rätt" teknik :) Annars brukar flera tycka att det är lättare om man använder sig av en pincett när man applicerar fransarna, kanske fungerar?

Birke
0

#10 Med pincett kmr man helt klart åt bättre:)