Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 4861 ggr
[AshJ]
0

Ögonbrynsfärg.

Är det någon som har något bra tips på ögonbrynsfärg? Jag har väldigt ljusa ögonbryn och färgar håret svart. Skulle vara skönt att slippa fixa massor med ögonbrynen och bara kunna färga dem. Problemet är att de ögonbrynsfärger jag testat har det inte blivit någon skillnad alls av.

fia-mia
0

Jag har en ögonbrynsskugga från Make up Store och det tar max 20 sekunder att fixa. Brynen ser mycket snyggare ut, både snyggt formade och snygg färg.

Har ingen koll alls på färger tyvärr

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[AshJ]
0

Ja, det var synd. Har också bra ögonbrynsskugga men det är tråkigt om man åker iväg och glömmer den hemma eller något, haha. :) Så hade varit bekvämare att kunna färga dem.

Karmatarerskanise
0

Jag använder Depends frans och brynsfärg. "Svartbrun". Blir väldigt mörkt.

[AshJ]
0

#3 Och den fungerar fint för dig? Underligt nog fäster den inte för min del… Varken på brynen eller ögonfransarna.

Karmatarerskanise
0

#4 Ja, den fäster utan problem och sitter i riktigt länge.
Hur länge har du i färgen?

[AshJ]
0

5# Var något år sedan man testade den nu. Så inte lagt det på minnet. Men följde anvisningarna då. Minns att man testade att ha i den längre vid senare försök utan resultat! Konstigt att det inte fungerar för mig.

Karmatarerskanise
0

#6 Tyvärr är det så att en del hårtyper är svårare att färga.Vad har du mer provat för färg? Testat på salong?

Både jag, min mamma och mina väninnor använder den här färgen och den fungerar bra på alla. Dock sitter det längst i mina ögonbryn. Dom andra får färga lite oftare.

[AshJ]
0

7# Kollar man runt lite i forum angående den färgen så är det lite blandad mening om just den saken. Men som du säger, vissa hårtyper är svårare att färga. Bevisligen. Jag har inte tänkt på alternativet salong. Men tänkte att det kanske inte var något alternativ för en students plånbok. :)

Karmatarerskanise
0

#8 Har sett priser från 150 till 450kr på salong. Du kan ju kolla om du hittar det billigt någonstans :)

[AshJ]
0

#9 Ja men tack så mycket! Det var inte alls så farligt som man trodde. Vet du på ett ungefär hur länge det brukar sitta i? Kanske varierar, förvisso. Åh, vad bra. Kan man hitta i den prisklassen bör det inte vara några problem. Är väl bara att höra sig för här i stan.

Karmatarerskanise
0

#10 Hur länge det sitter i vet jag tyvärr inte. Beror först och främst på vilken färg som använder, sedan på hur bra det fäster på just dig :)

Men de brukar säga hur länge det brukar sitta på ett ungefär.

Lycka till :)

[lucke]
0

#10 När jag färgat på salonger har det suttit väldigt kort tid. Det har sett bra ut en vecka kanske. Jag har betalat runt 150 kr för brynen. Sen köpte jag Depends snabbfärg och den färgen har faktiskt suttit bättre än salong. Fördelarna är att det blir väldigt mycket billigare och man har bra kontroll över slutresultatet. Jag har rätt mörka bryn naturligt, så jag färgar dem bara ibland när jag vill vara extra tjusigCool

[AshJ]
0

12# Jo, det märket har inte fungerat alls för mig - tyvärr. Och en gång fick man en allergisk reaktion, haha. Så antar det bara är att fortsätta måla ögonbrynen. :)

[lucke]
0

#13 Ah, då var det värre! En långsiktig men dyr metod är att använda fransserumet neu lash- bryn och fransar blir både tätare och mörkare. Tyvärr galet dyrt…