Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 3632 ggr
[skymningsaga]
0

få håret vitt

Jag vill ha håret vitt men måste jag gå till en frisör då? Jag tycker inte om att inte ha någon kontroll. Så vill helst göra det själv.

MissInAction
0

Kritvitt eller vitblont? Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[skymningsaga]
0

Vit blond mer

Wand
1

För det första så måste du avfärga och bleka ganska mycket. Det beror ju också lite på vad du har för hårfärg nu, och om du har färgat hår eller om det är helt ofärgat. 

Om vi säger att du har ditt hår färgat i mörkbrunt så kan du nog räkna med att behöva bleka 4-6 gånger, medan du bara behöver bleka kanske 2 gånger om du har ofärgat mörkblont hår.

Blekningarna ska gärna göras med 3 veckors mellanrum eller mer, så det är en lång och uttragen process. Håret kommer bli väldigt förstört också, och du kommer behöva göra inpackningar för att ge det näring och styrka.

Sedan om du vill ha det verkligen KRITVITT så kommer du få använda silverschampoo och vit toning.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

JMax
1

Skulle nog rekommendera frisör i det fallet då det är väldigt lätt att förstöra håret. Blekningen sliter ju nått så brutalt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[skymningsaga]
0

Jag är blond. Mitt problem är att göra det mer vitt. Men vart hittar man sån färg.

Wand
0

#5 Okej, då skulle nog bara någon blekning behövas beroende på vilken blond nyans du har. Möjligtvis 2 blekningar. Vit toning finns på t.ex www.shock.se, och om du bor i Stockholm så finns det minst 5 olika affärer som säljer den. 

Om du beställer eller köper så bli inte rädd av att burken visar lila färg - den vita toningen är lila innan den åkt i håret.

Du måste dock ha riktigt, riktigt ljust hår för att det ska fästa. Jag var tvungen att ha helt platina innan det blev vitt. Ljusblont är inte tillräckligt ljust.

Silverschampoo är ju också att rekommendera, det kan du ha i några minuter 2 gånger i veckan eller så, så kommer det bli nästan vitt till slut. Men för att få fram vitt så måste du även då ha riktigt, riktigt ljust hår.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Fiction]
0

Jag är naturlig brunett (ganska mörk brunett, dessutom) och har haft vitblont hår. Visserligen blekte jag det hos frisör, men jag ju kan ändå förklara hur han gick tillväga för att få mitt så ljust.

Jag rekommenderar att du utgår ifrån ett helt obehandlat/ofärgat hår.

Du behöver ett blekningskit (förslagsvis det ljusaste) och när du har blekt ner håret lägger du en infärgning över det - en toning som reducerar det gula. Se till att välja rätt nyans här!

Jag tycker inte att du skall bleka det flera ggr, eftersom håret tar ordentligt med stryk av det. Gå in till en frisör och hör efter hur länge de rekommenderar att du sitter med blekningen för önskat resultat. Jag är som sagt mörk brunett och jag behövde inte bleka det mer än en gång för att få det vitblont.

När du väl har fått den färg du vill ha, bör du hålla efter färgen med ett s k silvershampoo för att det inte skall slå över i gult igen. Använd det dock inte för ofta, eftersom det rikerar att slå över i lila då (har själv gjort det misstaget). Det lila föfrsvinner visserligen efter ett tag, men likväl…

Enligt mig är Matrix' So Silver det bästa silvershampoot på marknaden.