Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 5730 ggr
[SweetRose]
0

Större ögon?

Hur sminkar man sig till större ögon? Jag har testat allt känns det som, vit eyeliner (under ögonen), vitt runtomkring… ingenting funkar. :(

Hur gör ni? Gärna bilder!

Karmatarerskanise
0

Har fått rådet att inte använda vit, utan cremefärgad, beige.
Man kan ha svart linje vid översta fransraden och conceler på ögonlocket. Sedan beige kajal där nere. Och maskara. Kom ihåg att böja fransarna mycket så det verkligen öppnar upp ögat.

[SweetRose]
0

Jasså! då får jag införskaffa en cremefärgad kajal. Böja har jag hört sliter något otroligt på fransarna så den biten skippar jag nog men man kan ju böja dem så gott det går med maskarnan och böja vid extra fina tillfällen :)

Karmatarerskanise
0

#2 Okey. Men ja, det öppnar verkligen upp ögat när fransarna är bra böjda.

SandraNoSekai
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vit/ljus kajal på vattenlinen kanske lite längre ner beroende på hur långt du vill gå och sedan en svart/mörk kajal/skugga upptill och undertill. Böjda fransar, maskara, lite ljus skugga i ögonvrån öppnar upp ögat det lilla extra.(Lösögonfransar hjälper enormt mycket mer dock)

Här kan du se skillnaden mellan mina ögon med och utan effekten.

DESU!~Cool

Wand
0

#4 Det syns verkligen skillnad! 

Jag är dock inget fan av att sminka större ögon. Det syns alltid, ser oftast bra ut på en del bilder men inte annars tycker jag.

Fast jag kan förstå att vissa vill göra det ändå, själv kan jag inte tänka mig att vara utan mina jätteögon. Förvånad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Karmatarerskanise
0

#4 Går du så till vardags?

SandraNoSekai
0

Ibland :) Jag tycker om när det ser lite galet ut haha

DESU!~Cool

[SweetRose]
0

#4 riktigt coolt! Skulle nog inte funka på mig tror jag tyvärr, har jättelånga kolsvarta fransar där nere som kanske skulle sabba det.

Testade att ha lite vitt på huden som omsluter ögonen närmast näsan oh sedan bara lite vitt på halva ögat sedan. Det vart lite större då iallafall! :)

Hera: Vet du om det finns någon kedja som säljer beige kajal till förmånligt pris? Jag har kollat både på H&M och Kicks nu men inte hittat någon!

SandraNoSekai
0

Ett annat sätt om du verkligen vill ha större ögon är circle linser! Vet inte om du har hört talas om dem innan men det är linser som är en aning större än vanliga linser. Detta ger illusionen av riktigt stora vackra ögon.

(Finns utan styrka men vet inte om det finns med styrka)

Skilldnaden är fantastisk! Vill själv skaffa sådana!

Här kan du se vänster öga utan lins och höger öga med lins!

DESU!~Cool

Karmatarerskanise
0

#8 Jag hittade min på just H&M. Borde finnas i alla affärer som säljer smink. Fråga efter det.

[SweetRose]
1

#9 Åh vad coola! Satt och försökte se på bilden vad som var skilnaden innan jag läste texten, det gick knappt att urskilja.

Kollade runt lite om dem men hittar bara beställningsgrejor, du vet inte om någon butikskedja säljer dem? :)

#10 Jasså! Jag får väl kolla på ett annat H&M kanske. Deras kajalpennor är jättebra tycker jag. Billiga och bra kvalitet!

SandraNoSekai
0

http://www.fargadelinser.com/fargade-linser-utan-styrka-cirkellinser-c-36_11.html

Där har du lite olika sorter! :) men utländska sidor har lite mer urval!

Sen måste jag bara få via den här bilden för jag tycker den är så sjukt häftig! Tänk vad man kan göra med lite smink och linser!

DESU!~Cool

Karmatarerskanise
0

#12 Du vet att man inte får lägga in bilder från google eller andra sidor på nätet va?
OM man nu inte fått ägarens tillåtelse att använda bilderna eller använder bilder från sajter som tillåter att man lånar bilderna. Men eftersom du inte har länkat till några sådana sidor så undrar jag lite var du fått bilderna från.

Bara tänker så du inte gör fel när du lägger upp bilder som du inte själv fotograferat.

SandraNoSekai
0

Oj jag visste inte det, ska jag ta bort dem?

DESU!~Cool

Karmatarerskanise
0

Det är rätt bra att göra det om du som sagt inte har tillåtelse till användning av bilderna. Niklas, en av killarna bakom iFokus, berättade att det kan handla om summor som 20 000kr om ägaren till bilden ser att bilden används av någon annan. Den kan då kräva betalning för användandet.

SandraNoSekai
0

Verkar inte som att jag kan ta bort dem… hur gör jag?

DESU!~Cool

Karmatarerskanise
0

Det har gått för lång tid. Du får be Sajtvärd eller Medarbetare ta bort dom :)
I fortsättningen kan du ju länka till bilder från google.

spacesheep
0

#13 För att inte döda tråden är det bättre att ta OT diskussioner via meddelanden eller någon annanstans. För nu försvann allt fokus från att ge TS ytterligare tips.

Jag skulle i vilket fall satsa på att, förutom de tips som redan är givna ljusa upp området kring dina ögon. Ljusare ögonskuggor, inga ringar eller mörka områden under ögonen ger ett piggare intryck och då ser ögonen oftast mycket större ut! :)

Satsa dock på concealer och att få en slät yta, inte direkt vitt. För då ser ögonen bara underliga ut.

Karmatarerskanise
0

#18 Frågan i #0 står kvar oavsett om jag berättar om vad som gäller angående bilder eller inte :)

Så det var ju bara att göra som du nu gjorde och ge fler tips :)
Bra tips för övrigt.