Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettrecensioner
Läst 1754 ggr
[Fiction]
3

Sköra naglar? Problem solved!

För ett tag sedan köpte jag mig ett lack som skall stärka sköra naglar, eftersom jag hade problem med att de gick av hela tiden och skivade sig p g a flitigt nagellacksbruk. Jag har märkt en klar förbättring, så nu vill jag dela med mig av denna produkt.

Nämligen: Orly Nail Defense.

Jag har testat flera liknande produkter av andra märken, men tycker att denna är överlägsen sina konkurrenter.

Lacket, som är snabbtorkande och transparent, kan användas både som under- och överlack - eller på helt omålade naglar, om man så vill. Ger dock en glansig yta.

Jag använder det under mitt vanliga lack för att stärka nageln, målar därefter på med färg och kör ännu ett lager som överlack. För att skydda nageln, krävs dock att man har det direkt på nageln innan man målar på med något annat.

Karmatarerskanise
0

Bra tips!

JMax
0

Tack för tipset! Känner inte igen märket, är det något som finns i vanliga butiker typ Kicks å så?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Fiction]
0

#2 Kicks kan ha det, men jag är osäker. Själv har jag köpt det på Åhléns City i Sthlm… Vet inte om vanliga Åhléns har det, men det är inte helt omöjligt. Annars finns det nog hos nagelteknologer/nagelsalonger.

Har dock för mig att det var ganska dyrt - tror att det gick på strax under 300 kr.