Vilka färger passar?
Jag skulle behöva lite tips angående vad för färger jag bör klä mig i. Det sägs ju att om man har "rätt" färger på kläder, smycken etc. så kan de lyfta upp ens utseende. Jag känner att jag har noll fantasi just nu och behöver lite tips!
Jag är naturligt rödhårig, mina ögon är blågröna men kan se ut att skifta i grått på långt håll. Jag är väldigt blek och har fräknar året om (dock mer under vår/sommar).
Jag gillar mjuka färger som man kan tänka sig att man skulle kunna hitta i naturen, som naturvitt, beige, grönt och brunt.
Just nu använder jag mycket svart och vitt, helt enkelt för att jag är helt out of fantasi. Svart är ju inte nämnvärt bra med tanke på min hudfärg, dock är det en enkel färg som är lätt att matcha kläder till och enkel att hitta när man shoppar etc.
Jag skulle uppskatta ALLA tips! :)
Det är hemskt svårt att säga bara såhär att "dessa färger kommer lyfta ditt utseende", men till rött hår är grönt riktigt fint. Jag tycker dock inte att gröna kläder passar till blåa ögon, så det blir kanske ett litet dilemma.
Någon sorts mörkblå passar också riktigt bra både till rött hår och ljus hy samt blågröna ögon.
Sedan spelar ju typen av kläder stor roll också. Ha inte stora, påsiga kläder utan klär dig i figursydda, välslimmade kläder som lyfter fram både kropp och ansikte.
Randigt brukar också vara populärt(lodräta ränder), men det gynnar mest kroppen och inte utseendet i helhet.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Varma färger som senapsgult, terracotta, vinrött och plommonlila är jättefint till rött hår! :)

Vanligtvis köper man ju de färger som man tycker ser rätt ut på en:)