Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 449 ggr
Gasoline
0

Sminkhjälp

Har fått en fundation (ursäkta att jag ej kan stava orde korrekt).. Har lite funeringar. Jag har en sådan där skummig svamp eller vad man ska kalla det som man har till det, men grejen är den att hälften utav de jag lägger på svampen stannar i svampen. Hur gör ni för att undvika detta? Smetar ni ut det med fingrarna först eller?

En till fundering angående svampen, kastar ni den efter andvändning, sköljer ni den eller vad gör ni?

Är inte så bra på detta område då jag oftast bara har andvänt mascara, kajal och ögonskugga på sin höjd. I bland har jag oxå andvänt puder, men inte samma sak som funation.. Hoppas det är någon som fattar vad jag menar =P

Linda
0

Hej!

-Tvätta svampen med ditt hår schampo minst en gång i veckan och med jämna mellan rum byter du ut bakterie härden;)

-Våga lek dig fram med skuggor, kajal streck, ta gärna tips från tidningar etc.

Lycka til!

kramiz

Tina-A
0

Foundation bör du sätta på ansiktet först. Sedan jobbar man in det lite med fingrarna och det ska då gå bättre in i huden med hjälp av värmen från händerna. Speciellt under och runt ögonen ska man göra med fingrarna, men lite ochskå i hela ansiktet. Sen tar du svampen efteråt och ser till att det kommer över hela ansiktet och jämnar ut det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sarae
0

Mitt bästa tips för att applicera foundation är en foundation pensel. Körde själv med svamp i flera år, men hade samma problem som dig. Sen köpte jag en pensel…visst, de är inte så billiga, men en väl värd investering. resultatet blir jämt och snyggt! Smörj gärna in ansiktet med fuktkräm först, för bättre resultat!

Gasoline
0

Ahh, tack för alla svaren =) Drukar inte vara så inne på det där med smink och kläder då detta inte är mitt intresse. Tur att glamour.ifikus finns så man kan fråga folk som vet ;)