friskare hår? och hårförlängningar? - hjälp
Jag har några centimeter längre än axellångt hår, ganska tunt, känsligt. Jag har svårt att spara ut det då det väldigt lätt blir slitet och tunnare. Trotts besök hos frisören och inpackningar.
Därför vill jag ha både längre och tjockare!
Vill ha tips på hur man får friskare, längre och tjockare hår.
Har också funderat på att skaffa någon form av hårförlängning. Men vill inte att det ska slita på håret. Men det kommer det ju att göra :(
Vilka varianter finns det? Clips, limma, sy? osv?
Ge mig alla tips ni kan komma på! Dela med er av era erfarenheter!
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Ricinolja gör att håret växer fortare och det kan bli tjockare. Har börjat idag med det och kommer ha i det i håret 3ggr/v. Håret kan växa upp till 5cm/mån ist för 1cm.
Man kan fläta och sen finns det vax som man smälter i håret. Fläta är ju bäst för håret men det sitter inte i så länge har jag hört. Flätorna lossnar efter ett tag och då åker ju läshåret ur.
Ringar finns också. Man flätar små små flätor där man fäster ringarna i och då sitter håret fast dygnet runt.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Okej tack så mkt för svaret.
Jag ska kolla upp det där om ricinolja.
Hur gör man om man ska ha löshår i fläta? Alltså det första du skrev
Ricinolja kostar runt 40kr på apoteket. Jag betalade 42kr medan andra betalar 41kr.
Frisöen gör först en fläta tvärs över huvudet. och sedan syr hon fast hårert i flätan. Upprepar så att håret har några lager man inte så att man ser löshåret.
Finns videos på YT:) Sök där så får du se hur det går till.
Om man tänker på hur det är att sova med fläta så tänker jag att detta är nog ingen hållbar metod. Det blir väldigt dyrt man man ska åka och få det isatt hela tiden. Sen växer håret och då blir flätan lösare och lösare.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Balsammetoden är mitt tips för friskare hår:) Var verkligen en nystart för mitt hår för mer än 2år sedan, och shit vilken förändring det är^^
#3 okej, det är ju billigt med andra ord :D
jag ska kolla lite på youtube
#4 Balsam gör håret bara lenare, mjukare, lättare att reda ut osv.
Det har ingen "läkande" effekt och hindrar inte slitna toppar vad jag vet

#5 Hår är dött, och kan tyvärr inte "läkas", så när det väl är slitet är det saxen som gäller och sedan börja om på nytt. Precis som läder (dött material) behöver håret 2 saker; fukt och fett.
Genom att ge håret vad det behöver och inte torka ut det med schampo får du ett starkare och vackrare hår som tål mer, så jo; det hindrar i största grad slitage.
Jag finner det ofta roande att folk inte vet basicsen. Hår är dött, och för att må som bäst ska det behandlas som det.