Hudprodukter för torr hud?
Sen jag började använda Absolut Torr för armhålesvett så har jag blvit väldigt torr på resten av kroppen också. Så nu letar jag efter en bodylotion & en duschcreme som återfuktar i budget pris. Så vad rekomenderar ni? ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

mjuk & sköns body butter, brazil nut tror jag det heter. Vet inte var man köper det då jag har fått det men tror att de har det på Ullared i varje fall för jag såg samma serie med oliv i deras katalog. Har de det ska jag bunkra för flera år!! Älskar den!! Fick deras ansikts o kropps peeling med.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Puttar, vill gärna ha fler förslag =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Kommer inte på några lotions, men ett par duschgrejer har jag på lager :)
Palmolive Naturals shower milks. Finns i flera dofter tex oliv, körsbärsblom, mandel, honung. Billiga & bra!
Niveas vita oglammiga duschflaskor med blå logga. Riktigt krämiga och mjuka som funkar utmärkt vid benrakning också. Man blir leeeen…
Och en till… Barnängen dusch Naturlig & Mjuk med ros och mandelmjölk.
#1 Mjukt & skönt finns på Dollarstore också. Köpte en strawberry och en brazil nut för 30 kr stycket.

Jag ska kolla upp va min brossa har, dom är SÅÅÅ bra! Hjälper verkligen till skillnad från ex, doves som enligt mig bara hjäper för stunden.. :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Läste just på en site om body butter att body butter är mycket effektivare mot torr hud än body lotion.. funderar därför på att köpa en burk inför vintern.. har ni något favoritmärke?
barnängens dusch creme är bra!
Mvh/Ellen<3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För budget pris hittar du inget som är bra i längden tyvärr. Men vill du ha bra grejjer så är ME och Dermanord bra. Finns ev hos hälsokost, annars säljer många massörer och spa´n det.
Om du vill ha bra grejer ska du undvika alla produkter som innehåller, Ozokerit (ingår t.ex i maskara), Polyisobutene (ingår t.ex. i lipgloss), Mineral Oil, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Vaselin, Paraffin, Mineralolja, Petroleum, Paraffinum, E 905. Allt detta torkar ut huden!
Aluminium används i antiperspiranter. Det stänger hudens svettporer, tas upp av huden och lagras i kroppen. Det har börjat forskas på om detta kan ha ett samband med bröstcancer.
Wild Cherry Puree body lotion, finns på the body shop och har gjort under för mig! Body butter återfuktar bra men jag tycker man blir så kladdig efteråt, denna återställer bara fukten sedan känns den inte alls
kostar ca 70 kr för 250 ml
The bodyshops body butters är bra och om man vill ha någon ännu billigare så funkar doves bra tycker jag :)
Har tidigare älskat bodyshop, men har börjat bli mer och mer "medveten" om ingredienserna som de slänger ned i produkterna. (Kan verkligen rekomendera hemsidan Skin Deep angående vilka ämnen som är bra/dåliga). Kollade upp min bodybutter och shit, det var inte nådigt! Den hade oerhört höga värden för allergiframkallande ämnen osv, sen om man lägger till cocktaileffekten så kan det bli ännu värre.
Okej nog nu med min pessimism! :P Jag har börjat använda barnolja efter duschen, är noga med att massera in det och sen går jag runt med morgonrock ett tag. Hjälper så himla mycket! Rekomenderas!

#10 Hoppsan…man får ju för sig att Body Shop ska ha bra grejjer…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#11 Samma gäller apotekets grejer! Mycket skit i dom också samt barnängen som påstås ska vara så barnvänliga. Det gäller att kolla själv vad det inehåller. Jag har tex helt slutat köpa smink, hudkräm osv i vanliga butiker som ica h&m osv. Handlar bara biologiskt som säljs på ex spa och hos masörer osv.
Det märket jag hört ska vara värts är Mary Key eller hur det nu stavas. Dom säljer bara via home partyn och därför behöver dom inte gå ut med fullständig innehålls förteckning!
#11 Visst känner man sig vilseledd?
#12 Har länge letat efter bra miljö- och människovänliga produkter, men jag är student med två hundar, så tyvärr har jag helt enkelt inte råd att bli helt "ren". Nu väljer jag de minst dåliga produkterna som går att hitta. Gud var obehagligt med Mary Kay!

#13 Ja, men Mary Key är ju svin dyrt så det kanske du inte snubblar över hemma i badrums skåpet ;-)
Det gäller att vara kritisk.
#14 Hehe, vilken tur för mig ;) Nä men jag försöker vara kritisk, men ibland så blir det helt enkelt så att jag får stå ut med lite dåliga produkter, försöker tänka på att andra minsann får i sig ännu mer skit! :P

#15 Ja absolut! Det finns till och med dom som betalar massor för skiten ;-)
Jag har gett upp det här med att kolla va som är i produkterna. Jag använder det som man inte blir röd och irriterad av. Jag skiter i vad det är i dem annars. Man blir ju knäpp av att läsa på alla förpackningar…