Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 2456 ggr
[Ellahpella]
0

Hur blir man modell?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har som många andra drömmen om att bli modell.

Är bara 14 år ännu, men är så sugen på att börja lite smått!

Men hur gör man?

Vart ska man vända sig?

& skulle jag passa som modell?

Trivs framför kameran, är 1.72 cm lång & det känns som att det är min grej. Jag tycker att det så så roligt..

Men ja, vart ska man vända sig?

[Ellahpella]
0

Vad tycker ni?

Skulle jag passa bra som modell?

[Ellahpella]
0

En till bild..

[Ellahpella]
0

En till..

[Ellahpella]
0

En till..

[Ellahpella]
0

En till bild..

[Ellahpella]
0

OCh den sista bilden..

Arinya
0

som modell måste du verkligen våga ta alla sorts olika bilder, utan att tveka

Buffaomini
0

sök dig till en argentur?

ladymiss
0

gå in och anmäl dig till stockholmsgruppen eller mikas hemsida om du är intresserad :)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Fiona
0

Jätte fina bilder, gillar den i ursprungsinlägget jätte mycket.

Man börjar med att ta kontakt med en agentur, exempelvis Stockholmsgruppen eller Mikas, och skickar in lite bilder. De är oftast intresserade av enkla bilder där du är så naturlig som möjligt, helkroppsbild, ansikte samt profil oftast.

Eller så kan man välja att gå på en casting som en agentur ordnar, håll koll på deras hemsidor för att se när och var deras nästa castning kommer hållas. Då går man dit och blir mätt, fotograferad och lämnar fram sin fotobok om man har någon sådan. Även här är det naturligt som gäller, lite smink, tighta enkla kläder (jeans och linne) och ett par klackar.

Beror lite på om du vill bli catwalk, reklam eller klädmodell men det är ofta höga och påfrestande krav. Går man catwalk så består man oftast endast utav skinn och ben. Är man däremot reklam eller klädmodell så fårman oftast vara lite mer normalsize.

Lycka till :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JustMySelf
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det bästa sättet brukar vara att skicka in bilder och information till en eller flera argenturer, det brukar stå på deras hemsidor hur man ska göra :)

olympiathurfjell
0

Visst tycker jag att du skulle det. Men tänk på att ha skinn på näsan. Jag har hört många mardrömshistorier om arbetsförhållanden osv.

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se