Färga redan färgat hår hemma?
Brukar oftast låta frisören färga mitt hår, men nu då jag börjat tröttna på utväxten tänkte jag färga det lite mörkare här hemma, just nu är det lite ljusbrunt slingat. Är det helt okej, eller kan det bli missärgat för att jag färgat det så många gånger hos frissan eller är det bara att köra på? 
Jag har både läst och hört på TV att man ska vara försiktig när man färgar utväxten hemma.. De som är proffs vet ju liksom vad de gör, menar jag.
Det som är viktigast iaf, det är ju att man bara, och då menar jag bara(!) färgar utväxten, annars riskerar man missfärgningar 

Jag brukar färga hemma ibland, tar jag samma nyans börjar jag med utväxten så att det får sitta lite längre sen lägger jag i hela håret. Gör samma om jag skulle ta en annan nyans, byter jag färg så ligger det oftast ganska nära den gamla nyansen i färg så det brukar gå bra.
Men jag föredrar att färga hos frissan för precis som #1 skriver så är de ju proffs o vet förhoppningsvis vad de gör! Samtidigt är det ju en brutal skillnad i pris…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag har aldrig gjort helfärgning av utväxt men min syster gjorde det själv både när hon var brunhårig och blond - utan problem eller missfärgning. Men man får väl ha lite känsla för det också kanske.
Mvh Ellenfyrkant
Tack för svaren, vet att tråden är mer än ett år gammal men puttar upp den för att dethär är aktuellt för mig igen.
Fler åsikter?
Hade alltså tänkt färga hela mitt hår i en mörkbrun nyans, inte bara utväxten! Är snart två månader sen jag var hos frissan o gjorde ljusa slingor, och har nu bärjat få en störig utväxt, men har samtidigt inte lust att gå till frissan igen.
Jag färgar hos frissan en gång om året och underhåller sedan håret själv under resten av året. Inga problem alls!