Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1971 ggr
Fralice
0

Naturlig hudvård för problemhy

Läste nyss ett inlägg här på sajten som frågade om man visste vad som fanns i sina hudvårdsprodukter. Jag har ingen aning. Använder bla clerasil och jag antar att det bokstavligen talat skadar huden, min hy blir så super torr, men jag använder den då de är de enda som hjälper mig mot finnar.

Så detta med olja , honung och kokosfetter och allt bra som ni med mogen hy använder, känns de inte som jag med problemhy,fet och torr hy kan använda.

Men har ni några tips ?Känns ju som om jag bara skulle få ännu mer finnar med olivolja i ansiktet exempelvis.

[SweetRose]
0

Proactive serien är bra och bättre än det mesta.

Jag använder marockansk tvållera vilket funkar superbra mot finnar och pormaskar! Glad

Fralice
0

Vad finner man de marockanska då ? :O

[SweetRose]
0

Crearome.se köper jag från men finns massa olika

kostar 125 kr/kg och räcker i över 1 år om man bara ska ha till ansiktet. Jag har till hela kroppen + håret Glad

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du använder något som torkar ut huden måste huden producera MER fett och tillslut är huden så "öppen" att den tar in föroreningar och annan skit som finns i luften och det skadar huden.

Har du finnar SKA du högst troligt använda någon olja eller något annat som är fett så huden inte behöver över producera fett! Det som är VIKTIGT när du ska köpa hudvårdsprodukter är att kolla så att det inte är Mineralolja i! Det torkar ut huden hur mycket fett/olja det än är i.

Det finns flera olika namn på ämnen som tas från mineralolja:
Ozokerit (ingår t.ex i maskara), Polyisobutene (ingår t.ex. i lipgloss), Mineral Oil, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Vaselin, Paraffin, Mineralolja, Petroleum, Paraffinum, E 905.

Om man inte orkar eller vill sätta sig in i allt det här så finns det bara ett sätt att vara säker på att det är rätt man köper och det är att köpa ENBART biologiskt. Några exempel på bra produkter är Dermanord/Maria Åkerberg, Marja Entrich. Många massörer och Spa´n säljer dessa produkter och kan hjälpa dig att hitta rätt i "produkt djungeln".

Jag var på ett info möte om Marja Entrich produkter förra veckan och det var jätte nyttigt! Jag är väldigt nöjd med deras produkter! Har använt Dermanord innan och använder bara Maria Åkerberg´s smink och känner inte av "gruset" i ögonen när jag använder deras mascara!

Fralice
0

Så du tror jag kan smörja in mig med apotekets 100 % olivolja ?:)

Elshira
0

#5 Du kan lika bra köpa olivolja i matvarubutiken, billigare och precis lika bra! Vill du ha lite mer av lukten få du köpa extra virgin, men det kanske du inte vill? Oskyldig

Hakuna matata!

Ketang
0

Ja det kan du göra. Om det är samma i matbutik som i det man smörjar sig med är jag inte hundra på. Men kolla så att det inte står 100% Mineral oil free. Då är det ändå 10% mineral olja i!!

Elshira
0

Jag vet inte om det är exakt samma, men den på t.ex ica är garanterat bara olja om inget annat skulle stå i innehållsförteckningen. Köper man extra virgin så får man den första och renaste oljan i en sats, men det ska inte vara någon större skilnad utan virgin mer än smak.

Hakuna matata!

Fralice
0

Oh gud känns som om jag kommer vakna upp med världens fetaste hy imon, då jag ska testa ha de som "nattkräm" ikväll då… :p

För dagkräm går väll inte? Alltså då skule man väll skina som porslin och inte vara så bra grund till sminket…  `?? ;)

Ska jag ha de även på min panna, som är väldigt blank? Känns ju som om den bara skulle skina ännu mer.

Elshira
0

#9 I böran kommer ju huden fortfarande producera fett fast du smörjer in dig, så du kommer säkert få tvätta ansiktet i morgon.

Själv håller jag på att försöka få huden att "återgå" till normalt tillstånd efter för mycket tvätt med acne produkter… Jag har en lite fetare kräm på natten bara (så det typ blir en lite fet yta), och en tunn dagkräm. Ska nog faktiskt prova med lite olivolja!

Just nu använder jag the body shops mattifying day creame med seaweed (sjögräs). Tycker den är helt ok. Det finns garanterat de som återfuktar mer/bättre, men det är den första hittills jag hittat som inte verkar göra min hy värre och som inte blir blank. Så tills jag hittar något bättre och som inte kostar en mindre förmögenhet kör jag på den.

Hakuna matata!

Fralice
0

Hade olja i natt, känns bra! ^^

Men ska nog försöka med något läkemedel, p-piller om det går.

MissInAction
1

Kallpressad jojobaolja är balanserande och kanonbra för alla hudtyper. Jag har hormonell akne samt torr hy och använde denna som både rengöring samt fukt i 4 månader. Funkade jättebra, kände mig aldrig torr och huden fick en vacker lyster. Jag blandade i 40 droppar ekologisk lavendelolja i den. Glad

Nu testar jag med mandelolja. 

Jag tar ett par droppar och masserar in i ansiktet som rengöring, sedan tar jag antagligen mindre till fukt efteråt. Det beror på flaskan.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Fralice
1

Går skit bra,dock märker jag att allt smink inte försvinner efter tvätten med olivoljan.

Ketang
0

Vad köper du för smink? Är det vattenfast? Om du köper något som tar bort sminket kan du ju använda olivoljan och tvätta bort det med så resterna av det inte går in i huden.

[SweetRose]
2

#11 menar du p-piller för att få bättre hy? Då får du nog tänka om eftersom acne och ökad fettproduktion är den absolut vanligaste biverkningen Tungan ute

Fralice
0

15: Har fått yasmin för att de ska vara bra mot de? :) Men ja såklart jag hört om biverkningarna , men de har vad jag mest förstått vart av minipiller och andra ppiller .

14: Så du menar: Först använda ansiktstvål som tar bort sminket, sen massera in olivolja sen skölja av sen olivolja som fuktkräm? :)

Ketang
0

#16 Jupp. Varför göra det smidigt när man kan krångla till det Tungan ute

Fast det jag är ute efter är ju att det du tar bort sminket met lämnar rester som inte är bra för huden. Så det tar du bort med olivoljan för att sen smörja med ren olja som tas upp av huden. Låter du samma olja ligga på huden som du tar direkt efter rengöringen med ansiktstvålen så går ju resterna av den in i huden i alla fall. Krånglade jag till det mer nu? Oskyldig

Fralice
0

Haha nejdå! Grejen är den att jag tar ansiksvatten efter på problemområden… Så huden är ju torr sen när jag applicerar oljan för fuktkräm, hört att man ska va fuktig när man gör de :O

MissInAction
0

TS
Jag letade upp en annan tråd där vi diskuterade det här ämnet, och jag tänker länka till den för jag orkar inte skriva om det jag skrev där.. Tungan ute
Men läs gärna igenom tråden, och mitt inlägg är #32 Glad

Kluring om Ryssland

Fralice
0

19: Men vart är tråden ?  :D

MissInAction
0

Hahah, ojdå.. glömde jag den Skäms
Tråd om hudvårdstips

Kluring om Ryssland

Fralice
0

Oj spännande… Äter kollosalt mycket frukt, tror du det bidrar negativt? Jag kanske får i mig för mycket socker ? :O

Det med att du slutat använda massa "skit produkter" och bara använder naturliga, det vill jag med!! Vill byta ut min rengöringstvål och ansiktsvatten men vet inte mot vad, sminket gick ju inte bort när jag tvättade bort med olivolja.

MissInAction
0

Nja jag vet inte faktiskt. En del säger ju att frukt är bra för hyn för att det är rikt på C-vitamin. Men många grönsaker innehåller bra mycket mer vitaminer än frukt! Medans frukt är mest sockerlösning med lite vitaminer och fibrer. Kanske att det påverkar, du kan ju prova att byta ut en del mot exempelvis hallon? Bär i allmänhet innehåller mindre socker än frukt. 
Socker får du även i dig via mjölk (laktos) och om du äter mycket färdigmat och halvfabrikat, såser och grejer. Och spannmål och sånt. 

Det är knepigt när inte sminket går bort, för man kan ju inte låta det ligga kvar… Har du provat nån annan olja? Jojoba eller mandel? Kolla om du hittar några tips på High On Health-sidan? Hon säljer också produkter själv men hon kan ha bra tips.

Kluring om Ryssland

Fralice
0

Nej inte testat någon annan olja… :)