Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 2496 ggr
[littlecat]1
0

Bra och ljus foundation?

Vilken foundation är bra och ljus? Är väldigt ljus i hyn, men har inte provat så många foundations. Ge gärna tips!

Denna kommentar har tagits bort.
Arinya
0

är väldigt ljus i hyn och jag använde True Match Foundation "Ivory" det är nog den ljusaste jag hittat so far,

Denna kommentar har tagits bort.
[littlecat]1
0

Tack för tipset! Har tidigare tänkt prova true match för att den verkade väldigt ljus!

ladymiss
0

#3 hade inte sett ditt inlägg men så tänkte jag gå ner och skriva om mitt förslag, som var samma sak :D true match foundation ivory tycker jag är jättebra… har för mig det finns en i flytande form och ett mineralpuder, jag brukar använda mineralpudret för jag har ganska fet hy och det är lättapplicerat!

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Machiavellism
0

True match är jättebra :) hade den när jag var som blekast, och då var jag börsen! :) men den är nog den bästa flytande foundation jag någonsinn använt :)

MissInAction
0

True match alltså? Förvånad
Har själv använt mineralpuder i några års tid, jag har väldigt ljus hy som dessutom är torr och så har jag hormonell akne (mest på hakan). Fördelen med mineralpuder är att du dels får en naturlig solskyddsfaktor och att mineralerna jobbar med huden, det är exempelvis idealiskt för aknebenägen hy och går att använda densamma som concealer.

Men jag ska nog ta mig en titt på True match, trots allt Tungan ute

Har också sett tips på en flytande foundation från Dior, jag minns inte vad den heter men jag gissar att den är rätt så dyr.. men den ska vara otroligt snygg på. Jag brukar kolla på make up-tutorials på Youtube och det är flera som rekommenderat den. Nån som vet vilken jag menar och om den finns i ljusa nyanser?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ladymiss
0

har för mig att dior har ganska ljusa färger :) "dyrare märken" brukar oftast ha väldigt ljusa foundationfärger.. :)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com