Rengöra borstar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det ok att rengöra borstar med make-up borttagninsmedel? Om jag använder 2 olika ögonskuggor på morgonen och vill ha borsten ren snabbt. Borde väl funka?
Vill inte köpa något speciellt för borstar i onödan.

Jag har inte provat make up rengöring. Men borstar och åenslar gör man ju (förhoppningsvis) rent med jämna mellanrum så det kan ju vara värt att kosta på utrustningen en riktig bortrengöring, man behöver ju inte plocka en svindyr om det smärtar i plånboken. :)
Mvh Ellenfyrkant
#1 Inte så att jag tycker det är svindyrt, men har 3 flaskor make-up borttagning hemma så tänkte det kanske skulle gå att använda till borstarna också :)
Sen så undrar jag om det är ok att torka av borstarna i vanligt toapapper, lägger på olika ögonskuggor på morgonen och måste ha en ren borste när jag byter färg. Förstörs inte borstarna då?

När jag tvättat borstarna torkar jag det värsta med toapapper eller handduk sen låter jag dem hängtorka eller ligga och torka. Viktigt är att de inte får stå och torka för då rinner vattnet ner i borsten.
Diskmedel brukar jag använda.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Disk Eero kan man använda på syntetiska borstar, men om det är äkta hår så torkas de ut :( jag använder ett borstschampo från bare escentuals som funkar bra. Annars är nog det bästa att använda vanligt schampo :)