Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettnaglar
Läst 2990 ggr
[Dandelion1000]
0

Nagel problem!

Hejsan, efter att ha bitit på naglarna sen jag var ca 5 år gammal har jag äntligen slutat. Jag känner mig verkligen så stolt över mig själv, och min bästa kompis under tiden jag slutat med mitt beroende var "stopp och väx"!

Men jag har aldrig kunnat sköta mina naglar och har aldrig fått lära mig det.

Först så är mina nagelband jätte höga (dom går långt upp på nageln), hur ska jag kunna göra något åt det?

Sen så har naglarna blivit lite gul/gröna (inte så mycket, men lite), hur ska jag behandla det?

Och till sist så är huden runt naglarna "fransig" och "trasig", ska man smörja in med någon kräm eller liknande för att få bort det?

Är otroligt tacksam för svar, för dom ser förjävliga ut just nu :(

// Kamilla :)

Birke
0
  • Nagelbanden kan du peta ner.
  • Håll naglarna korta om du lätt har sönder dom och tills du lär dig sköta dom, om du vill få dom lite längre är det viktigt att du filar ofta (för mig iaf).
  • Det finns speciella nagelbandskrämer, men enligt mig fungerar olivolja (eller vad du har hemma. Kokos, raps, osv.)

Färgen kan du nog inte göra mkt åt. Röker du? Det är ngt som kmr med rökningen isf. Du kan måla på ett fint lack - då håller dom bättre och det ser fint ut :)

[Dandelion1000]
0

Nej, jag röker inte, men jag snusar…
Det är det vita som ser gul/grönt ut.

Tack så mycket för alla tips!

JMax
0

Olivolja!! Det är super men andra oljor funkar med. Det finns särskilda pinnar att köpa för att peta tillbaka nagelbanden, de är oftast i trä men det finns i andra material med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Birke
0

#3 Jag brukar peta ner med naglarna, för jag är för snål för att lägga ut pengar på sånt som jag kan fixa gratis :P

Knittabilly
0

Jag kan rekommendera en nagelbandskräm från Lush som heter Lemony Flutter, helt fantastisk enligt mig. Den kostar typ 80kr och är väldigt dryg. Kan tillägga att den även funkar riktigt bra till torra hälar som en liten bonus.

Fiona
0

Doppa naglarna i citronsaft så tas det gula bort . Men tobaken gör det gult så försök att sluta med snuset så blir dom fina av sig själva! ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Dandelion1000]
0

Tack för alla bra svar! :) Nu vet jag lite hur jag ska behandla mina hemska naglar ;)

Fiona
0

Kan tillägga att Depend har en jätte bra nagelbandscreme. Jag köpte min för 20 spänn på Ullared men skulle tro att den är lite dyrare i vanliga affärer, finns bland annat på Lindex

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
0

Du kan ha svamp. Läste att den gulgröna färgen kan tyda på svamp.

JMax
0

Tänker på den där reklamen med upploppande svampar…Tycker den är läskig…

Men bra att kunna åtgärda det om det är det.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[cassie94]
0

Myrolja e det bästa du kan ta på naglarna. Kolla om du kan gå och få nagelbads behandlig för då tar man hand om nageln och nagelbanden och trycker tillbaka nagelbandet och klipper dom om man behöver. Bor man i skövde eller nära så kan jag tipsa om vår skolsalong vi har öppnat nu. Man får boka tid på vår mail och vi har bara öppet från 14-18 på måndagar