Träning - Dusch - Hår
Hur gör ni som tränar ofta?
Tränar man 5-6 dagar i veckan så blir man ju tvungen att duscha håret, annat är otänkbart med tanke på den mängd svett man utsöndrar under ett hårt motionspass.
Vilket schampo är bäst då man tvättar det nästan alla dagar i veckan? Eller är det strunt samma, det sliter lika mycket?

Jag simmar sex pass i veckan i klor och måste tvätta håret efter det. Håret blev som en risbuske och huden med för den delen…
Innan hade jag LÓreals produkter till håret, de har jag alltid tyckt funkat bra men efter att jag börjat simma och håret blev så risigt bytte jag till Kérastase Resistance Bain de force schampo och Kèrastase Nutritive Fondant nutri-thermique balsam samt Moroccanoil och håret är som nytt!! Kérastase är ju dock inte de billigaste produkterna…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Tack för tips. Ska kolla upp dessa produkter.
Mottar gärna tips på lite billigare produkter också :)

Om det inte absolut äär nöd ändigt med shampo kan man ju helt enkelt låta bli ochbara skölja genom med vatten visaa dagar i veckan.
Mvh Ellenfyrkant
Jag gör en inpackning en gång i veckan och då håller sig håret i OK skick. För övrigt rekommenderar jag Lush shampoo-kakor att ha med till träningen. Om man köper två får man en burk med på köpet. De är ungefär lika stora som en handflata och superpraktiska att ha med sig i gymbagen.
#3 Det känns ganska nödvändigt för mig. Känner mig äcklig om jag bara sköljer med vatten, och håret blir konstigt. :)
#4 Schampookakor har jag aldrig hört talas om?
Duschar alltid hemma i alla fall.
#5 Jag använder inget annat än dessa kakor. Det är som en tvål.
#6 Är det inte svårt att få tillräckligt med lödde till håret då?
Jag har långt och väldigt tjockt hår.
#7 Jag har också långt hår, till midjan ungefär. Kakan är dryg, men löddrar bra.
Jag simmar varje dag och gymmar varannan, blöter det aldrig när jag simmar och har det uppsatt när jag tränar. Blir aldrig särskillt svettig i hårbotten, mest på kroppen. Så jag tvättar som vanligt :)
Annars kan jag rekomendera WO eftersom det är rent i grunden och bara vill få bort svetten, det kör jag med ibland.
#9 WO?
HUr lyckas du simma utan att få håret blött? Lyckas jag aldrig med, hur jag än försöker :P
Själv gymmar jag inte utan kör cardio och danspass. Och jag svettas överallt, tyvärr även i hårbotten.
#10 Water Only metoden, du gnuggar det länge med vanligt vatten 
Jag har det uppsatt i en boll mitt på huvudet och håller den ovanför vattnet
ojdå. När jag gymmat och känner svett i pannan/början av hårbotten brukar jag ta vanligt hushållspapper och gnugga håret med eftersom det absorberar fett 
#11 Jag hållet det också uppsatt uppe på huvudet, men det stänker alltid ner håret ändå.
Kör jag med bara vatten blir mitt hår konstigt, så därför kör jag med schampo.