Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 939 ggr
Elshira
0

Mild tvål?

Jag tvättar ansiktet två gånger om dagen, och efter som jag även har hästar vilket gör att det kommer en hel del skit i porerna så måste jag göra rent ordentligt.

Jag använder mig av denna svampen http://www.bestfaceforward.ratata.fi/data/bestfaceforward/images/ansiktssvamp.jpg

för att kunna skrubba ordentligt, en riktig ansiktsskrubb fungerar ju givetvis bättre, men det är inte alltid jag orkar hålla på med det och en svamp kostar ju typ 5 kr…

Men efter som ag har den så blir det rätt dyrt med bara ansiktsvatten efter som mycket fastnar en hel del i svampen då. Har dock använt mig av ett skummande ansiktsvatten (face young) från apoteket som har varit rätt ok.

Men skulle alltså vilja ha något som inte blir dyrt att använda med svampen, alltså någon annan (bättre) skummande ansiktstvätt, eller en väldigt mild tvål. Ett + är det om det är mindre "konstigheter" i det :)

Eller har ni kansek några andra tipps på hur jag kan göra?

Jag smörjer givetvis in ansiktet efter tvätt, fet cräm på natten och lite tynnre på dagen.

Hakuna matata!

[FruStein]
0

Det är tyvärr så att bra rengöring kostar. :(

JMax
1

Jag tvättar inte ansiktet med ansiktsvatten det tar jag på en bomullstuss och baddar/torkar av ansiktet med efteråt.

Vill du skrubba så är ett alternativ lite olja och socker som blir en billig peeling. Du kan göra så att det räcker för en vecka och ha i en burk så slipper du blanda nytt varje dag.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[SweetRose]
0

Rasul tvållera! Perfekt lagom skrubbning, 100% naturligt och rengör på djupet!

Ganska billig också Glad