Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmycken
Läst 2040 ggr
RaraVirre
0

Piercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! (Visste inte vart jag skulle sätta dethär)

Jag vill pierca mig antingen i tungan eller näsan.

Men då undrar jag lite grejjor.

Vad kostade det för er.
Vad skulle jag passa i?? :o
Kan man sova med dom??
Hur svårt är det att få dom att läka?

ÖBS!! Denna bild togs i typ MARS så ja..den är lite gammal så jag har lite smalare ansikte..

Loveradio
0

Prova bodyart.ifokus istället

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

RaraVirre
0

okej tack så mycket!! :D

mjuhm
2

Jag är 13 & har i tungan.

Vad kostade det för er?
- För mig kostade 200 kronor, men jag gjorde det hos en som piercar minderåriga (aja baja), men gör man det hos en som piercar med föräldrarnas tillstånd kan det gå på ca 500 kronor. Näsan vet jag inte.

Vad skulle jag passa i?
- Du skulle nog passa i båda:)

Kan man sova med dom?
- De är klart man kan. Har man ny tagit hål i tungan kan det växa igen under bara några timmar,  så ja, dom ska man sova med.

Hur svårt är det att få dem att läka?
- Frågan förstår jag inte riktigt, tyvärr.. Men om du menar ifall du typ tar ut piercingen & ser hur lång tid det tar för det att växa ihop så är det olika hur länge man haft det, och vilket av dem de växer ihop fortare i vet jag inte riktigt då jag endast haft/har i tungan.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

RaraVirre
0

#3 Tack för svaren! :D

imsuchadiva
1

En seriös piercare piercar ingen under 18!
Mycke viktigt att gå till en seriös för att få allt korekt gjort.

Eklang
0

Jag tror definitivt du skulle passa skitsnyggt i en i nästan! :D

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Fridaaaa
0

En i näsan.
Tungan tycker inte jag man ska göra i om man är under 18.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[CatsOnMars]
0

Tungan kan jag rekomendera då det bara syns när man vill att det ska det och det gör inte alls ont. :) Om de börjar snacka om att de ska ge bedövning, spring för livet! Det innebär att de inte vet vad de gör. För mig kostade det 350 kr och jag gjorde det hos ett ganska dyrt ställe så jag undrar vilka det är som tar 500 :S Det läker på ca 3-12 dagar, beroende på vad man äter och tvättar med etc. Jag använde listerine och åt soppa 3 dagar så var det läkt!

Näsan är det absolut ondaste stället att pierca och såret från det brukar vara väldigt iögonfallande de första månaderna.

Karmatarerskanise
1

#8 Jag undrar verkligen var du fått dina siffror från angående läketiden?
Det kan ta mellan 3 veckor upp till 4 månader för en tungpiercing att läka (längre om man inte sköter sig).

Har aldrig någonsin sett en piercingstudio som informerat så felaktiga siffror som tur är. Det vanliga är 3 eller 4 veckor upp till 6 veckor. Min däremot tog nog snarare 3-4 månader.

[CatsOnMars]
0

#9 Det vart nog ett syftingsfel där, jag menade 3 dagar tills jag kunde äta fast föda och inte ha några problem alls. ca 2 veckor tog det att läka helt, men det är ju såklart olika person till person. Sköter man den bra ska den vara fulläkt på de flesta efter 6 veckor :)

Tal om månader har jag aldrig hört, ingen jag känner som piercat sig har fått information om mer läketid än 6 veckor då tungan är ett ställe där det läker snabbare än andra ställen på kroppen.

Karmatarerskanise
0

#10 Tänkte väl :)
Tyvärr finns det sådana som jag som har dåligt läkekött. Var en ganska jobbig tid. Det hände dock bara första gången jag piercade tungan, andra gången svullnade jag inte ens. Kanske var min kropp i obalans eller något första gången. Vem vet.