Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 1030 ggr
RaraVirre
0

Sminket håller aldrig.

Hej! Asså jag har världens största problem. Jämt när jag sminkar mig så ser det snyggt ut, men sen efter två timmar så brukar sminket ligga under ögona och min mascara syns knappt och är under ögonen. Asjobbig för mina finnar och sånt syns. Asjobbigt! Vad kan jag göra?

Jag använder:

High Performance all-day foundation från isadora

Falsies Volum’Express mascara

Ibland en conceler från oriflame (vet ej villken) det är typ täckstift

En billig eyliner från H&M

Asså vad gör jag för fel? Skrikandes

JMax
0

Jag har Make Up Stores produkter o de sitter jättebra. Mascara använder jag Cliniqus 38 graders variant o den sitter jättebra, klarar regn, svett o gråt sen tvättar jag bara av den med varmvatten.

Jag har ett puder över foundationen för att fixera den och slippa ev blanka partier. Ögonskugga o eyeliner sitter där det ska av sig självt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jesz
0

Tror det beror mycket på vilka produkter man använder. Investera i foundation och puder från ett något dyrare märke så får man oftast bättre kvalité på sminket (enligt mig).

[BonnieL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Testa att grunda med en primer :)

olympiathurfjell
0

Jag brukar ta hårspray på sminket och det funkar bra tkr jag :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Karmatarerskanise
0

#4 Hårspray? Förvånad Det var första gången jag hörde att man använder det till det området.

theresa_87
0

Jag håller med #2 att det lönar sig att skaffa foundation och puder från ett dyrare märke. T.ex. Clinique är ett bra märke, som är lite billigare än t.ex. Chanel och Estee Lauder.

swedensess
0

primer och maskaran ska inte vara gamlare en 6m

Helgonsbarnet
0

Jag tycker du ska köra med en vattenfast mascara. Mascaran kommer sitta betydligt bättre och inte rinna under ögon.

Om du har råd med lite dyrare skulle jag rekomendera en primer som bas. Det gör att foundationen sitter på plats. En bra primer kan tex vara Bare minerals och smashbox. 

Jag använder foundation ifrån Smashbox. Den ger ett lite naturliga resultat men håller dagen ut. Lägger alltid på ett puder ifrån Bareminerals som en slutgiltig grund.

Eyeliner bör du också leta efter en vattenfast. Annars har make up store en bra fast eyeliner.

Med vänliga hälsningar
Patricia ♥

ladymiss
0

använd en primer :) t.ex. den fr lumene som alltid har högt betyg på alla tester Flört

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

[CatsOnMars]
0

Det andra vet jag inte men finnarna finns det en jättebra produkt på apoteket för! Det är ett täckstifft från Aco som heter Spotless treating cover stick. Det är en färgad acnebehandling. Den blandar sig med alla hudfärger och täcker finnen hela dagen samt behandlar den! Kostar ca 50 kronor :)