Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 812 ggr
Eve
0

Jag blir galen!

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra längre. Min naglar kraschar bara ösnder HELA TIDEN! De skivar bara :/.. Jag har testat silica, men det blev bara värre. Förstärkningsmedel biter inte på dem. Jag filar dem med en glasfiberfil åt samma riktning… jag får sällan islag och liknande

Vad gör jag för fel!?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

bubbelbubbel
0

hm. såntdär nagel-lacks-aktigt som förstärker dom då ?
eller ha dom relativt korta… ?

Linda
0

Åter igen mitt tjat: Use silica ;)

Pia
0

Nagelgodis.

Eve
0

#1 och #2 - har testat.. det funkar inte! Jah har korta naglar nu, jag filar ju ner dem för att de skulle bli starka, men de skivar sig lika mycket för det >___<

jn84
0

Eve, nån som studerade till nån skönhetsgrej sa till mig en gång att man ska massera finger för finger för att naglarna ska bli starkare. När man stimulerar fingrarna växer naglarna bättre =)

Sen om det är sant vet jag inte.

Jag har haft precis samma problem som du, men så plötsligt så blev de bara långa och starka. Vet inte vad det beror på, men nu kan de växa hur långa som helst, utan att ens gå sönder i stallet.. Tror de "började" med det för typ två år sen. Kanske nåt som händer när man är runt 20? =P

Eve
0

jn84 - haha, naglar får kanske en uppenbarelse när man bli 20 ^^.. Mina växer, det gör de, men de skivar sig :/ Och då filar jag ner dem för det ser så ovårdat ut

jn84
0

Jo, men mina skivade sig också förut. Kom aldrig ens så långt att de gick att fila, de skivade sönder långt innan. Men det kan ju vara så att de inte får all näring de behöver för att bli starka när man är i puberteten. Så när resten av kroppen växt klart (tror det är nångång runt 20) så finns det kraft till naglarna =)

Smart va?

Eve
0

jn84 - haha, du är inte så dum du ;)

jn84
0

Eve - erkänn att du inte vågar säga annat, för då kommer min stora häst och trampar dig på tårna. HAHA! ;)

Eve
0

jn84 - Haha.. kanske lite ^^

Linda
0

Det tar ett tag du måste äta det i ett par månader men tro mig det blir skillnad:)!

Real
0

b vitamin stärker ju naglar och hår?:) använd de?

Jag har aldrig haft problem med mina naglar.. dom växer som ogräs och är super hårda ohc vita längst ut. så kan inte ge annat tips än b vitamin.

[slo]
0

#12 Jag har hört att öl gör att naglar och hår växer också… Är det mycket b-vitamin i öl? Annars kan du ju prova det också, Eve :)

Eve
0

Real - Silica innehåller äljäst och B-vitamin.. tycks inte hjälpa :S

Alex
0

#13 Japp, det är b-vitamin i öl. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[slo]
0

#15 Va du e duktig då ;) Jag vet bara att det är sjukt mycket kolhydrater.. Men kommer aldrig ihåg om dom är snabba eller långsamma, tror det är snabba :P Dvs, dricka öl efter ett gympass är kanonbra :D

Alex
0

Haha jasså det är så man ska göra alltså.. Synd att jag inte gör så många gympass..Fundersam

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

Baksidan av det hela är väl att alkohol är blodförtunnande (eller vad det heter) och därmed borde uppbyggnaden av nya muskler inte bli så bra… Alltså var det inte så seriöst ;)

Alex
0

Äh, orka bygga muskler. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Sandra76
0

Nagelolja, bra till mycket. Men nageloljan har småmolekyler att de kan tränga ner i nageln. Nageln är död materia utom den vita halvmånen vid nagelbandet, den är levande och kan ta emot näring.

Gå till en nagelteknolig o be dem visa hur man filar.

Ok jag vet det låter löjligt…men många filar fel fast de tror att de filar rätt.

Jag som jobbat på hudsalong (för flera år sedan) har filat fel i snart 10 år!!!! För brant(sysslade med plastnaglar. de skivar ju sig inte så lätt)..så det kan vara det..och fel eller för lite utbytt fil

Eve
0

Sandra76 - Tack, ska testa nagelolja :)