Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2915 ggr
Fralice
0

Id vs tikei

Hejsan! Tänkt köpa mineralsmink i veckan, och då menar jag allt. Ska byta ut så allt blir nytt i sminkväskan, och vill därför få riktigt bra produkter! :)

Vill framför allt att de ska täcka, sen vara bra. Tänk köra på ID bare minerals, vad tycker ni om de?

Har hört om tikei, men verkar ju bara finnas på nätet och kan ju inte vara så lätt med färgval då…

Birke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tikei for the win!

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har använt ID i något - ett par år och beställde hem Tikei provburkar förra veckan. Det är lite jobbigt när provburkarna är så små för detger inte riktigt en rättvis bild av hur "injobbat" pudret blir i borsten. Det är svårare när man inte kan röra runt utan bara dutta. Jag skulle egentligen vilja prova Tikeis stora burk innan jag uttrycker mig. Men so far tycker jag inte att ID bare minerals verkar värt de extra hundralappar som det faktiskt kostar. Jag har ingen helt rättvis bild av Tikei ännu som jag nämnde ovan. Men efter att ha använt provburkarna inser jag ju ändå att en burk med bare minerals kanske inte är värd drygt 250 kr mer. Jag ska göra en bättre utvärdering har jag tänkt när jag beställt hem första "riktiga" burken från Tikei. Vad gäller ditt problem med nyans är det väldigt väl betänkt av Tikei, man kan beställa hem provburkar av olika nyanser för 10 kr st. Jag har gjort det och på det viset vet man ju vilken nyans man ska köpa en hel burk av sedan.

Men bare minerals är ett bra märke med skitbra produkter, det kommer vi inte ifrån.

Samtidigt är Tikei prisvärt.

Mvh Ellenfyrkant