Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 1237 ggr
[Ai-chan]
0

stargazer

Om man har färgat håret till blått och rött med märket Stargazer, när man ska byta till en annan färg. en mera vanlig, blont eller brunt eller något. Är det då bara att dra över en annan färg. eller måste jag bleka och hålla på? Om man ska ha blont så kan jag tänka mig att man måste. Men brunt då? Kan man bara lägg på den gruna färgen?

frodie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag färga nyss mitt hår till chokladbrunt från blått. Men av misstag råka jag köpa toning ist. Men resultatet blev snyggt faktiskt. Massa olika nyanser, o det gillar jag. Hårbotten o luggen blev brunt, o längderna svart/blåa haha :p

Vet inte riktigt hur håret hade blivit med färg ist.. Men jag tror om du tar nån lite mörkare brun så funkar det nog super utan att bleka :) o försök tvätta ur färgen så mkt som de går innan du ska byta färg.

[Tan-chan]
0

Om man färgar över Stargazer så sitter färgen ett tag, men sedan kan håret bli extremt flammigt. Har gjort det misstaget två gånger, och gör inte om det. Ena gången brunt, och nu senast svart. Färgen tittar fram från under det svarta just nu. Hatar det, och vet inte hur jag ska få bort det nu för jag vill inte bleka sönder mitt hår för att sedan färga det svart igen. Svart är en jobbig färg att korrigera. (>_<)

Så om du ska färga till en annan färg är det nog att rekommendera att bleka bort det blåa först och låta håret återhämta sig lite, och sedan färga över med den nya färgen.

[Ai-chan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okey. Tackar för svar!