Depend
Någon som använder Depend till sina naglar?
Är produkterna till naglarna bra?
också har jag en fråga! Runt mina naglar är det små sår(Jag biter runt naglarna och ibland på naglarna
) och jag undrar vad man kan ha för nåt runt naglarna för att få bort "såren". mm ;)

Min pojkvän gör så. Han brukar tejpa med Leukoplast för att låta bli.

hehe ok. Men jag hittad en "salva" på oriflame som jag har provat några gånger och den är skitbra. Så snart får jag en sån.
http://www.oriflame.se/prod/catalog/SkuDetailUA.jhtml?SKUID=1276_sv_SE&PRODID=1276_sv_SE
Jag har använt lösnaglarna från depend. är väldigt nöjd, övriga produkter vet jag ingenting om. Ehm, om man ska hålla på att köpa naglarna 80:-(för de måste bytas en gång i veckan) kan man nästan lika gärna sätta på ett par på salong. 400-500:- snyggare och man behöver inte oroa sig för att du ska hoppa av när man är på party å så.
Fick de där tipparna som man får förlänga med själv oxå av min lillasyster men fy, tog cirka fyra timmar att fästa och fila, plus att medlet som man skulle sprejja på nageln kändes sjukt giftigt.
Jag tycker att du ska sluta bita på naglarna, ser ofräscht ut, både när du pysslar med det och resultatet ev hur dina fingertoppar ser ut. Såren lägger sig, men smörja är alltid bra! =)

;) Oki tack. Jag lovar att sluta bita på naglarna ^^ Ett tag slutade jag men sen började jag. Men man blir så uttråkad i skolan så man biter på naglarna, och runt om xD

Ofta så börjar man bita på naglarna o sen även runt på nagelband, så blir det frasigt o man fastnar i t ex kläder. Så är mandär och biter mera för att försöka få bort det som är trasigt. Vilket gör att man hamnar i en cirkel.
Ett bra sätt är att starta om med naglarna - klippa ner dom så att dom blir jämna o fina, hålla efter dom med fil. Då menar jag inte fila ner dom utan hålla kanter "mjuka" så att man inte fastnar.
Nagelband och runt naglarna som frasar o man är där o småbiter.. det blir faktiskt bara värre av att bita bort - ta en liten bra sax o klipp bort kanten som står upp o fastnar i allt - den där som man då vill bita bort. När man klipper bort det så blir det inte mer, som det har en tendens att bli när man biter.
Smörj in nagelband så att dom är mjuka.
Måla naglarna - ofta så är man lite mer försiktigt o vill inte förstöra. Och fungerar det inte med "bara" nagellack så prova att dekorera lite på naglarna … måla 2 färger. Sätt dit någon liten sten eller annat. Då brukar man kunna bli lite mer försiktig med att bita *ler*

uh, biter på naglarna gör jag också.. tro mig, mina naglar är sjukt små. biter även runt..
depend nagellack sitter mycket bra! Jämfört med många andra sorter!