Ta bort nagellack utan remover?
Jag målade naglarna idag, men råkade ta i en massa saker, så det blev jättefult. Ville ta av det, men kom på att min remover är slut, så jag doppade händerna i varmt vatten och försökte "dra" bort det med naglarna, vilket inte gick sådär jättebra…:p
Så nu har jag totalt, jättefula naglar :p är det någon som vet om, och isåfall hur, man får bort nagellack utan remover?
medarbetare på allergier.ifokus .

Kolla städskåpet om det finns kemisk bensin eller T röd de kan funka men var ruskigt försiktig!! Det är bara i yttersta nödfall, har du en "mild" fil så kan du ju fila ner det värsta men var föriktig när du närmar dig nageln så att du inte skadar den.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ja pröva med t-röd eller kanske vanlig sårrengöring (alkohol), annars är det bara att fila och måla på ett nytt lager.
Hakuna matata!
Tack så mycket, ska genast testa! För det ser helt hemskt ut 

Kan man få se en bild på misslyckandet :P?

Det brukar gå att pilla bort om man har naglar att pilla bort med, tyar dock sin lilla tid ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#4 Haha, ska bara ta en 
#5 Ja, har ganska långa naglar som tur var .. hittade en T-röd men vet ej om jag vågar använda…:P ska nog försöka fila bort det lite försiktigt, kom på att jag har en sån där penna som man tar bort det nagellacket som hamnar utanför med, kan ta det sista med den. :)
#6 T-röd är i princip bara alkohol :) Inget farligt att använda (inte värre än aceton i.af), bara att skölja händerna efteråt ^^
Hakuna matata!
Ja, jag vet inte vad det var för infall att ha olika färger på varje nagel.. men det blev ju lagom lyckat också när inte färgerna matchade varandra ett enda dugg, nageln med glitter ser ju helt fel ut tilsammans med dom andra. Trodde att jag hade remover hemma så jag tänkte skitsamma, jag kan lika gärna paja det så tar jag bort det med remover och målar svart sen (brukar ha svart nagellack, eller rosa) … så jag sket i att det skavde sig en massa och… ja:P
Förlåt att bilden är dålig, tog mot en vägg med en lampa för att det skulle synas så det blev en massa skuggor xD
Jag brukar använda Aceton utan olja.
Det finns många bra alkoholfria nagellacksremovers, som inte är lika uttorkande som de med alkohol.
Om du vill ta bort nagellack kan du prova sänka ner naglarna i varmt vatten, det mjukar upp vissa lack och gör det lättare att 'peta' av lacket.

Hur gick det för dig? Fick du bort allt?

#8 Härlig blandning på färgerna ;)

Jag skulle råda dig att köpa remover. Själv är jag jätterädd om mina naglar och skulle inte våga prova något annat.
#11 Haha, kan säga att det gick åt pipsvängen;) flaskan med T-röd var typ tom, så jag skrapade med en nagelfil tills det nästan var borta, naglarna blev jätterepade:( sen målade jag över med ett guldlack men eftersom jag hade lite lack kvar så blev allt ojämt och jag tog för många lager, det torkade inte på över en timme och jag råkade stöta i många saker, så det blev till att skrapa av det också, efter det såg naglarna för j**liga ut, jag tog en bomullspad med locobase (fet kräm) och fotsalt på och skrubbade, en del gick bort, dock inte allt.
Imorgon går jag till apoteket & köper en remover!
#12 Tack :)

#14 Typiskt…
Glöm nu inte att köpa ordentliga grejjor!
#15 Man lär sig av sina misstag;)
Får vårda dom lite extra nu med myrraolja och krämer, sånt har man minsann hemma :P

#16 Bra! Skäm bort dem nu bara! ;o)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det här är en gammal tråd men tänkte bara ge dig något att komma ihåg i framtiden 
Använd Aceton hedanefter, och sen låter du naglarna vila och smörj in med oljor och krämer så att du återfuktar nagelbanden och naglarna, och använd alltid ett baslack för extra skydd och så att nagellacket håller längre