Måsten i Göteborg?
Drar till Göteborg snart för lite shopping och undrar vad det finns för "måsten" samt var jag kan hitta märkesväskor och Michael Kors om det finns där?
Tips på mysiga fik o resturanger mottages tacksamt med!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu var det ett par år sedan jag bodde i Göteborg och då som student, men lite "finare" affärer hittar du troligen längs Avenyn. Ett riktigt mysigt fik är Café Villekulla där de har (åtminstone när jag bodde där) en kakbuffé! Ligger på Storgatan och är supermysigt :)
Vad gäller måsten beror det ju helt på vad du har för intressen. Jag skulle tipsa om att åka över till Öckerö/Hönö och gå runt där - det är oerhört mysigt och lugnande för själen.
I NK finns ju det mesta :)
Ha det bra i Göteborg :)

Tack för tips! Café Villekulla måste ju helt klart besökas!! Kakbuffé lixom…
och NK hade jag glömt bort att de hade!
Nu kanske du redan varit i Gbg men Michael Kors finns på NK, Raglady och Tara :) Raglady och Tara har även mkt annat fint, andra shoppingtips är Fanny Michel, Miss Ragtime, Sally Jones, Fiorucci, Charlotte och Grace. De flesta av dessa affärer säljer märkesväskor, Miss Ragtime har en go mix av finare begagnat och nytt och de har inne bl.a. Mulberryväskor ibland :) När det kommer till fika finns det många mysiga caféer i Haga som är ett mysigt område med kullerstensgator osv. Café Husaren på Haga Nygata har enooorma kanelbullar som man inte får missa ;) Brogyllen och Vanilj är även två caféer med mkt gott :)

#4 Tack för tips!! Har redan varit där men kommer åka dit igen så snart jag kan då mitt resesällskap helt plötsligt inte skulle shoppa…Kändes lite trist att springa runt som en galning själv medans de satt o väntade så det blev bara en tur på NK, Zara o en racersväng i ett stort köpcentra typ neråt i stan…
Men Mulberry hann jag med!
Gick o smekte väskorna o dregglade och såg allmänt skum ut..;o)