Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskor
Läst 7254 ggr
Anneliberg
0

Ni som går i klackar ofta!!?

Jag måste fråga.. Ni som ofta går i klackar, hur gör ni för att inte få skavsår och blåsor? Allt kan väl inte ha med själva skon att göra?

Jag har stövlett och stövlar med klack som jag inte får några skavsår av men däremot blåsor under fötterna om jag går en stund. Det kanske silicoinlägg fungerar mot?

Men sandaletter och pumps fungerar absolut inte! Där har jag stora problem, remmarna och kanterna skaver direkt. Sedan ser man andra som springer runt i liknande skor på köpcentren och på stan.

Har ni några tips tro, det är ju snart dags att plocka fram dessa :)

Birke
0

Köper bara sköna skor ;)

neonrosa
0

Jag går typ alltid i klackar, fick också skavsår i början men det var mest för att jag var ovan. När jag började använda det regelbundet försvann det :) Har silikoninlägg i mina allra högsta som är 14 cm, tycker det fungerar bra! Dämpar för fotsulan och gör så att man inte glider runt typ.

Gasoline
0

Du kanske har känsliga och ovana fötter? Eller så handlar det om skon.

Jag får aldrig några blåsor eller liknande, men jag får alltid otroligt om på trampytan vid tårna, men jag antar att det är pga ovana.

Elshira
0

Köper man ett par durare skor (utan att bara betala för märket) så brukar det gå bra.

Själv har jag två otroligt sköna och välbalanserade stövlar som jag inte får on av om jag går på stan en hel dag. Det är från Miss sixty oc Tamaris, båda låg på ca 1200 tror jag och köptes på skoaugust.

Hakuna matata!

Musiken
0

Jag har jattekansliga fotter, jag far blasor av precis allt utom Vibram FiveFingers. Sa for mig sa ar det bara att plastra pa med compeed osv. Eller tjocka strumpor.

Dyra skor som ar utformade just for att vara bekvama fungerar lite battre iaf.

Elshira
0

Jag frågade i.af min gymnastiklärare hur man undviker blåsor då vi ska vandra i flällen i höst. Jag frågade efter som jag brukar få blåsor under hälen samt vid trampdynan nära lilltån.

Och han sade det att det bästa man kan ha är en nylonstrumpa och en tjock strumpa utanpå det. Annars tejpar många vandrare sina fötter också.

Och poängen är att strumpan ska skava mot nylonet/tejpen istället för skinnet. Är det tillräckligt lite friktion så sitter då iställer nylonet kvar på huden, och strumpan är det som glider runt . utanpå huden.

Så ett par nylonstrumpor, och ett bar vanliga strumpor utanpå det i stövlarna hade kanske varit det bästa om man har problem med blåsor trots bra skor =)

Hakuna matata!

Anneliberg
0

tack för svaren! Det är väl bara att ta lite i taget, börja med att gå till postlådan, sedan trippa runt på willys osv :D Och så ska jag testa att dubbla inköpspriset på nästa par så får vi se om det fungerar bättre :)

Elshira
0

#7 Och alltid ha strumpbyxor under! ;D

Hakuna matata!

theresa_87
0

Jag brukar köpa lite bekvämare och dyrare skor med kvalitet. Sen beror det ju lite på också, t.ex. kilklackar är mycket skönare att gå med.

JustMySelf
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag går ofta i klackar men får bara skavsår ovanför hälen och ibland på ovansidan av tårna. Skav och blåsor på undersidan har jag aldrig ens hört om förut, det låter jobbigt :/

olympiathurfjell
0

Jag går ofta i klackar och jag får lätt skav. Men man vänjer sig, och dem kommer försvinna. Men något som funkat för mig är siliconinlägg då upplever jag att foten är mer still och då blir det inte lika mycket skav. :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det låter som att du har känsliga, ovana fötter. Det kan vara jobbigt att "gå in" skor men när man väl gjort det sitter de flesta fint och skavsårsfritt. Siliconinlägg fixerar ju den friktionen som finns annars så det kan kanske vara ett alternativ att prova! Jag använder siliconinlägg för främre tramdynan (vid tårna) när jag går i höga pumps (över 10 cm). Annars behövs inget sådant för min del. Skavsårsplåster kanske också kan vara ett alternativ? Upplever du samma med alla skor eller är det varierande från modell till modell fast fortfarande inom samma typ av sko?

Mvh Ellenfyrkant

evawennman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JAG ANVÄNDER DAMN HEELS!

Det är verkligen min räddning efter högklackat!! Inget annat fungerar!

"Saving woman from their (beloved) damn heels" är deras slogan! =)

Finns på webbshopen: Damnheels.nu

Karmatarerskanise
0

#13 Fast dom hjälper ju inte när man ska gå i högklackat. Det är ju bara efter.

Jag har själv samma problem som TS, får blåsor och sår. Så jag använder nästan aldrig klackat.