Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: naglar
Läst 9291 ggr
Fridaaaa
0

Tips för oss nagelbitare?

Har ni några bra tips på hur man ska sluta bita på naglarna?

Jag är tyvärr nagelbitare, men vill så gärna ha långa naglar. Stopp&väx-lacken fungerar inte längre på mig:)

Alla tips är bra! :=D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMax
0

Hmm…stopp o väx brukar ju vara bra…

Gå till nagelsalong o fixa naglarna jättefina då vill du inte bita sönder eller förstöra dem.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Tanken på att nagelbitning är det samma som att slicka på en toalettring borde vara tillräckligt för att få stopp på det ;)

Men tror att det är bra som Johanna säger att fixa naglarna riktigt fina, det borde göra att man vill hålla sig undan från gnagandet :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fridaaaa
0

#1 Ska till en och göra nagelförlängning faktiskt den 10 jan!:) Men långt dit känns det som hehe :) Vill ha längre naglar nu till julafton och nyårsafton

#2 Jo jag vet, men man biter på naglarna automatiskt ibland, utan att tänka på det xD

soetisen
0

Usch ja jag skulle också vilja ha tips, dock så biter jag på fingertopparna när jag blir nervös/stressad/har tråkigt, utan att tänka på det.

Det som har fungerat lite var när jag jobbade som städare, då ville jag verkligen inte bita på fingertopparna, eller när jag hade sommarjobb som servitris, mina fingrar brändes hela tiden för att jag hade sån tunn hud så bitandet minskade lite under den tiden.

Annars vet jag inte.. Har slutat med mitt medvetande bitande iallafall..

- Medarbetare på studier.ifokus

Fridaaaa
0

#4 samma här! Jag har med slutat med medvetet bitande, men ibland gör man det, som du säger, när man är stressad, nervös, uttråkad osv utan att tänka på det :S

Fridaaaa
0

oj blev dubbelinlägg xD

Anna
0

Jag har varit nagelbitare hela mitt liv, lyckats sluta ett par gånger i några veckor/månader men alltid börjat igen… Nu har jag inte bitit sedan i mars och har jättefina naglar!

Skulle säga att det som fick mig att sluta bita är inte att ha stopp & väx på eller liknande, utan att helt enkelt bestämma mig. Jag gillar att ha ordning och reda/struktur, så jag skrev helt enkelt en liten plan över mina naglar :p

Skrev vilket datum jag bestämde mig för att sluta bita (25 mars för min del, hahah) och sedan mätte jag mina naglar och skrev ner detta. Varannan vecka mätte jag om naglarna för att se hur mycket de faktiskt växte. Detta sporrade mig att inte börja bita igen, eftersom man faktiskt såg resultat :) Kan tillägga att jag inte har denna lista längre, men den funkar bra i början ;)

Sedan målade jag även naglarna så ofta jag kunde, för biter man på naglar som smakar nagellack påminns man om att man inte ska bita.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fridaaaa
0

#7 Jag har med slutat och sedan börjar igen av olika anledningar, men jag bryter tyvärr mina naglar lätt :(

JMax
1

#7 Vilket bra tips!

#8 Det finns stärkande lack som är bra som gör att de inte bryts lika lätt. Oriflame har ett riktigt bra sen tror jag Depend har nått med. Tänk även på att äta nyttigt o mycket grönt o vitaminer. Mår hela du bra mår även dina naglar bra!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elyse
0

#8 Om naglarna lätt bryts av kan du ha någon form av vitaminbrist. Kan vara värt att kolla upp.

Fridaaaa
0

#9 okej ska kolla upp det :D
Grejen är att jag inte gillar några grönsaker alls xD Äter istället frukt md c-vitmaniner som kiwi mfl :D

#10 Jo ska köpa vitamintabletter då jag inte äter grönsaker alls:P

Jensa90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft flera kompisar som bitit mycket på naglarna, sen när jag började förlänga deras naglar, så vart dom så nöjda så dom kunde inte bita på dom, plus att plasten i naglarna jag förlänger med smakar verkligen S*it. XP
 Så att gå o få naglarna fixade riktigt fint är ett bra förslag. =)

(Skickar med en bild på en av mina nagelbitares naglar som jag fixade för länge sen när jag precis börjat förlänga..)

Resistance is futile. 

Jensa90
0

#10  vitaminer o kalcium och liknande har ingen direkt effekt på naglarna.
Den psykiska och fysiska hälsan har mer inverkan på naglarna än något kosttillskott.
Dock en bra matvana ser ju till att naglar o hela kroppen får bästa förutsättningarna för att va på topp.
 Om naglarna är sköra så kan det bero på uttorkning, då är olja bra, smörj helst varje dag, för mycket filning och kontakt med vatten torkar ur naglarna.
Att ha ett skyddande lager nagellack även på den fria kanten kan hjälpa till att "kapsla in" naglarna, så onödigt vatten inte kommer åt nageln lika mycket.

Resistance is futile. 

Fridaaaa
0

#13 Jag dricker väldigt lite, dricker lite juice och mjölk men inte några 1,5-2 liter (är det väl?) som man ska ha i sig varje dag. Äter frukt men inga grönsaker då jag inte gillar grönsaker. Jag mår bra i övrigt (förutom förkylning som varit några veckor).

Jensa90
0

Om du tycker du mår allmänt bra så sköter du dig nog bra. =)
 De går ju lite upp o ner med mina egna naglar också så.
 Mycket beror ju på generna också hur "bra" naglar man har.
Men olja in dom dagligen men nagelbandsolja eller liknande som du kan köpa i dom flesta butiker.
 Och stärkande nagellack kan hjälpa också, och lixom "kapsla in" nageln om du målar längst kanten på nageln också.

Och när du filar naglarna, fila från ytre kanten in mot mitten, alltså inte fram o tillbaka, då det gör dom sköra, att alltid jobba mot mitten i enkla drag, plus att då slipper man komma ihåg om man filade från vänster till höger eller tvärt om, alltid mot mitten.

Resistance is futile. 

ssofia
0

#14 Där har du anledningen till att dina naglar är sköra. Ta dig i kragen och ät lite grönsaker, vare sig det bara är lite gruka eller majs, varje dag. Drick drick drick! Du måste dricka för att må bra!

Förkylning som pågår i veckor.. min bror hade det likadant ungefär (sköra naglar, konstant förkyld osv.), och han fick diagnosen glutenintollerans i vuxen ålder.

Det finns inga genvägar till friska och starka naglar, likadant finns det inga genvägar till ett friskt och hälsosamt liv.

:)

Fridaaaa
0

#15 Tack för tipsen, ska köpa sån nagelbandsolja och stärkande nagellack:) Men jag har alltid haft sköra naglar,  vet inte om det är för att jag är nagelbitare eller om det är för att jag har det generna? :P

Jensa90
0

både och kanske? :P
 när man biter så blir det ju inge snyggt avklippt direkt, de blir fransigt o spricker o liknande.
 va själv nagelbitare, det va då min mamma skaffade lösnagelsett o började förlänga mina naglar o min nagelbitning gick över, och sedan tog jag över o hjälper vänner o så. =)
 Plus att det är kul.

Resistance is futile. 

Fridaaaa
0

#18 kan vara så :=D Jag ska göra nagelförläning 10 jan :D längtar!:D

Jensa90
0

#19 va roligt. =P
 hoppas det blir fint, men gör inte för långa då, för de blir alltid att man vill ha långa, så går dom av fort som sjutton för man inte är van, hellre ha så dom bara tittar ut 3mm eller något sånt över fingret. snygga hela naglar hellre, än långa o förlorat/slagit av några här o var. =)

Resistance is futile. 

Fridaaaa
0

#20 Japp! Fick presentkort av min faster så ;)

Nej jag ska inte ha förlånga för det hadejag inte trivts i :) Plus att jag har djurdå är inte långa naglar superbra xD

Jensa90
0

#21 ne, minns när jag förlängde naglarna o skulle ta tag i min kompis vovve som börja bråka med min vovve, *klick* *klick* *klick* lät de, så hade jag bara två naglar kvar.. =/

Resistance is futile. 

Fridaaaa
0

#22 Trist Rynkar på näsan Ska undvika att ha närkamper med min vovve då (alltså bus) :P

Jensa90
0

hehe, aah kan va bra. =P
 jo, det är inte skönt heller, för det smäller när dom lossnar. :/

känns som hela fingret flyger iväg. XD

Resistance is futile. 

Fridaaaa
0

okej :P

nagithas
0

Pengarna du håller i när du betalar i affären, har någon snuskig gammal alkis hållt i som nyss har pinkat på sig, eller någon som inte har tvättat händerna efter toa besöket, någon har snytit sig i handen innan man gick in i butiken och köpte sin liter mjölk. De dörrarna du har öppnat idag är fulla med samma bakterier från samma människor. Allt du tagit på har dessa personer tagit på.

Jag började jobba på äldreboende och bet på mina naglar och började fundera på vad jag gjorde med mina händer under dagen. Det fick mig att sluta. Sen började jag fundera på vad som fanns runt omkring mig och vilka personer som hade varit där innan mig. Detta fick mig att sluta bita på mina naglar. Jobbar på verkstad idag och när de blir för långa klipper jag numera av dem med nagelsax.

Om du sparar ut dina naglar och lyckas, så kommer du upptäcka då de är några millimeter långa hur mycket skit som faktiskt fastnar under dem. Då kommer du inse hur äckligt det är att bita på naglarna. När de växer sig tillräckligt långa som kommer detta snusk under naglarna inte fastna mer.

Men tänk dig för innan du stoppar fingrarna i munnen. Tänk på alkis gubben, tänk på otvättade händer, tänk på sjukhus personal som inte tvättar händerna innan de lämnar arbetet, tänk på verkstads personal som inte tvättar händerna, tänk på småmynt och sedlar, tänk på dörrhandtag, tänk på bakterier och annat snusk.

nagithas
0

Nagelbitare har sköra naglar, men sluta bit på dem och låt dem vara så blir det bättre. Du har troligtvis skadat cellerna i nagelbädden därför behöver de lite hjälp på traven att komma igen, att sätta bit nagel förlängning på dessa naglar är ingen bra ide för det första då blir de bara ännu skörare.

[gingerfreak]
0

Det ända som funkar är att bara bestämma sig för att sluta, det är det bästa. Jag har bitit i hela mitt liv, men förra året slutade jag och nu är dom jättelånga och fina! Hade verkligen testat allt innan det.

[gingerfreak]
0

…en till bild

Fridaaaa
0

Jag har såna "konstgjorda" naglar nu (alltså inte lösnaglar), såna man gör med tippar och gel mm :) Har inte känt behov av att bita på naglarna =)

#28 Duktig du är!

[gingerfreak]
0

# Tack! Verkligen värt det nu efteråt :)

Cazzos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min bästa vän biter på sina naglar, men hon brukar bita på busskort etc, eller andra plast-föremål som man kan stoppa i fickan och så fort man vill bita på naglarna så kan man bita på plast istället.

Det är nästan som nikotintuggummin Tungan ute

Elshira
0

Mitt knep belv att klippa naglarna så kort (och ofta) att det gjorde ont/inte gick att bita på dem…

Höll på så några månader och numera har jag långa naglar sedan flera år (när de inte går av i stallet då….)

Hakuna matata!

nykanin
0

jag har aldrig haft något problem av nagelbitning men jag har ändå ett tips =)

att  sätta på en mörkt färg och sedan då man biter så färgen lossnar så hamnar de på tänderna och så kanske man slutar :)

Mvh Linnéa

Fridaaaa
0

#34 Hjälper dessvärre inte:P

kappi
0

jag har inte läst tråden så detta kanske redan är sakt men men Tungan ute

jag har bet på naglarna i flera år, INGET kunde stoppa mig.
stopp och väx? nej
det är som att slicka på en toalett stol! nej
nagel förstärkning? nej
nagellack? nej
NEJ NEJ NEJ NEJ!
okej, detta kanske funkar på någon annan, men lägg av. det finns INGET som kan få en att sluta bita på naglarna om man inte bestämt sig för det!
så ja, man måste helt enkelt bestämma sig för det!
allt annat är buuuullshit!

Fridaaaa
0

#36 Ja ibland har det fungerat. Hållt uppe 2-3 veckor, sedan har jag börjat igen :/

nykanin
0

#35 synd :) ja som jag skrev har aldrig haft dessa problem Tungan ute

Mvh Linnéa

Fridaaaa
0

#38 Jupp :) Enda som har hjälpt är att gjort konstgjorda naglar ovan på mina naglar men har inte råd med det, kostar en del :/

nykanin
0

förstår de :/

Mvh Linnéa

Fridaaaa
0

#40 Men ska nog komma på fler knep ;)

nykanin
0

Bara du absolut vill sluta så kommer du nog hitta ett knep :)

Kämpa på bara :)

Mvh Linnéa

Fridaaaa
0

#42 Tack ja jag får testa mig fram! Det ska gå!:D

nykanin
0

Gö de :)

Mvh Linnéa