Foundation-hjälp
Behöver tips om foundation! Jag är vääldigt blek och har svårt att hitta en bra nyans. Den som funkat bäst är Lumene i färgen Vanilla. Dock är den lite tunn och täcker inte så bra…
Några tips till en blekfis? 

Nästan alltid så arbetar man in underlagscremen för lite, så jobba lite till med grunden och ha ett bra puder du borstar på zonerna där det behövs.
Kanske är färgen du valt för blek för din hud?
Laura Mericer har många olika nyanser och dessutom foundation med olika "täckningsgrad".
Använd tillsammans med primer och pålagd med fuktad makeup svamp tycker jag att Laura merciers fondation i glasflaska är suveränt bra. Täcker kanon, men ser ändå naturlig ut.
Jag har tidigare tyckt att det varit svårt att hitta en bra nyans till min väldigt bleka skandinaviska hy.
Vad du än väljer för foundation - se till att den har solskyddsfaktor ! Varje dag - året om!

Tack Hanna:)

Tack för tipsen! Var hittar man Laura Mericer, och vad får man "punga ut" för den?
Laura Mercier finns i Sverige vad jag vet bara på Cow Parfymeri och på C/O Stockholm - båda i Stockholm, alltså. Cow finns numera både i egen butik och på NK. LM är rätt dyrt - men det går också att hitta billigare på t.ex. ebay. (Fast det är ju bra om man kollar upp exakt vilken nyans man ska ha då, innan.)
Andra märken som också har bra utbud för bleka hudtoner är MAC och Giorgio Armani.
Jag har svårt för det med, kan vara för att jag också vill ha posins-vit hy..
Bästa färgen jag hittat som täcker lite är Loreal faktiskt, är biligt med :p
Kanske Make up stores eller Face Stockholms smink? Jag använder endast smink från dom:) För olika själ. Där kan du ju prova dej fram o se om du hittar rätt nyans. Prova på halsen ej handen! man har inte samma hudfärg där. Ja basen e riktigt viktig. Jag använder först Liquid Foundation från Make up Store och duttar på med svamp. Sen låter jag det torka lite. Sen tar jag Perfect foundation från Face Stockholm och tar på med fingrarna. Den är inte lika vattnig utan mer fast. Så får man en bra finish. Ibland tar jag puder från Make up Store.. men jag har lite torr hy så brukar strunta i det.

#7, vad ligger Make up Stores och Face foundations på för pris?
En foundation från make up store runt 235 kr. Och från Face kanske 250 kr. Det är kanske lite dyrt. Men otroligt bra produkter:) Om du undrar vart affärerna ligger kan jag säga det me:P

#9, ska testa Make Up Stores nästa gång jag kommer till Uppsala, tror inte vi har Face.
Tack för alla tips, fler uppskattas :)
#10 Okey:) Lycka till! Du kommer säkert hitta nånting bra ^^
Jag själv är super blek och har dem allra ljusaste i alla foundations.. och jag hatar make up stores smink.. dem har inget som passa en blekfis. De är min uppfattning iaf=) just nu har jag true match, den ljusaste som finns.. rätt bra=)

#12, okej, kul att höra olika åsikter! True match, L'oreal va?
Japp, fast måste tillägga att jag sa RÄTT bra:P inte fantastisk.. försöker fortfarande hitta den rätta.. hehe
Real - Vilken färg har du? Själv är jag också en blekfis, har C1. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag har den ljusaste som finns.. hum, vanilla ivory heter den nog. vad är C1??
L'oreal true match. Det står C1 uppe på locket. :) Men kollade nu och såg att det stog rose ivory väldigt väldigt litet på ett ställe också..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jaha, hehe.. på min står det visst w1.. då har jag antagligen ljusare? rose är väl lite mörkare än vanilla.. eller mer åt rosa helt enkelt?.. hum
#18 Nu har jag kikat lite och tagit reda på att det finns tre olika bokstäver C, N och W. De står för cool, neytral och warm. Sen så är siffrorna för olika nyanser. Så min ger väl en kallare nyans än din, antar jag. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag vet inte riktigt hur en varmare nyans ser ut:P

Lite brunare, guldigt
Gå in här och klicka på 'Explore our collection', vidare till 'Makeup' och sen 'Available in 18 skin-true shades' så ser du hur de ser ut allihop. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hum.. då borde jag ju ha N egentligen? jag har alltid gått in på kicks och bett dom ge mig den som passar min hudton.. när man är där inne så smälter den in och syns inte alls..men sen kommer man hem och ser i solen att den är tusan för mörk ändå.. blir helt nipprig snart. för har typ använt alla sorter det finns;) förutom dom skit dyra. hehe
En sort som är rätt så billig och som funkar är Maybelline, Wonder Finish.
1 flaska kostar ca 115:-

#24, jag har Wonder Finish, ljusaste sorten. Den är för mörk! 
Nåt som är himla irriterande är att många märken, i synnerhet de ganska billiga typ L'Oreal och Maybelline, har betydligt ljusare varianter av sina foundations utomlands, men dessa säljs inte i Sverige. Man kan sannerligen undra varför - det är ju knappast så att svenskor är kända för att vara mörka i hyn! Och det är sååå många som går runt med för mörk foundation, vilket inte jag tycker är speciellt snyggt.
Hur hittar man dem som ljusare utomlands? Tänker typ på deras officiela hemsidor eller nätbutiker…
Jag har ljusaste utav den L'Oreal som pratats om i tråden (True Match), men skulle behöva ännu ljusare egentligen…
Snuttan - information brukar finnas på märkenas egna hemsidor, däremot går det sällan att beställa. Dock kan man hitta på Ebay om man har lite tur. :)
Fast på svenska sidan så har jag iallafall den ljusaste de har…
Får spana på den internatuionella/utländska till att börja med och se om det finns ljusare där… Återkommer!
Jo, jag har med den ljusaste dom har i sverige.. och den är som sagt för mörk.. tycker det är dumt över huvudtaget att inte ha alla färger i sverige.. de finns ju hur många olika natinaliteter här som helst.. så de är jätte många med fel färg jaa..
Mer färg åt folket;)
Real, ja, verkligen! :)
#25# Jag har en färg som heter "cameo" som jag tror är den ljusaste men jag har kommit underfund med att den är på tok för ljus för mig! Så nästa gång får jag nog köpa en nyans mörkare….

Ville bara berätta att idag gick jag på foundation-jakt! Spanade in allt möjligt ni tipsat om, hamnade tillslut vis L'oreals hylla. True Match var för mörk för mig
Testade istället deras foundation Translucide, nyans 15 (ljusaste). TOPPENBRA i färg! Riktigt ljus. Endast 115:-, me like… Kan rekommendera denna till er andra blekfisar ute på glamour.ifokus!!

Lite solpuder bättrar på lite och ger trevlig färg på kindbenen
Jag vill prova smashbox´s smink :) Dom har så söta burkar.. och grejer! Och det sägs vara jättebra också.. alla kändisar använder ju det ;)
Jag gillar Oriflame´s produkter.
Testa flawless foundation i färgen Porcelein eller Natural Ivory.
Bra pris 119kr, billigare vid kampanj- då runt 79-89kr.
Vill man sedan ha lite färg så kan man borsta på solpuder. Oriflame har flera, jag gillar Giordani Gold natural radiance pearls, små kulor som man rullar borsten över och sveper över ansiktet kan ha som rouge, ögonskugga..m.m

#35 Visst har dom…jag har en hel lång "vill ha" lista från smashbox :o)
Kommer väl bli ruinerad på kuppen *fniss*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jag har ID bare escentuals foundation och jag är hur nöjd som helst! det är ju foundation i puderform som man borstar på och man kan bygga på tills man är nöjd med täckningen. nu vet jag iofs inte hur ljus nyans det finns i…

#36, Oriflame är jättebra! Hade ett puder därifrån som verkligen smälte in i hudens nyans, men tappade det i golvet 
Ja, jag gillar många av deras produkter. Jag är nog en "urtyp" för just Oriflame, allt jag har prövat har jag tyckt varit bra. Har i och för sig inte testat allt ,men mycket.
Fick kontakt för flera år sen och fastnade, det är ju så bra pris, man sparar en massa pengar.
Så för 1 1/2 år sen blev jag säljkonsulent och får köpa ännu billigare!!
Gillar när det inte är köp och säljkrav
Hoppas du hittar nån bra foundation
Max factor facefinity foundation finns i ljusa färger och den täcker bra ;)
buhu! VARFÖR FINNS DE INGEN FUNDATION I MIN HUDFÄRG!:( köpte ny idag igen.. har haft den ljusaste inom true match.. men den har vart för gul. Nu köpte jag den kallare färgen (eller vad man nu säger) inom den ljusaste i tue match.. då vart jag för rosa.. ser bättre ut än att vara gul.. men va fan! kan de inte finnas en mitt i mellan då:P
#42 Kan du inte blanda? :P Det måste jag göra på teatern när vi ska sminka oss eftersom det inte finns någon i min hudfärg.
http://www.regret-nothing.com
#37 Exakt xP Man vill ha ALLT! :P ^^
men vad ska ja blanda med då? att blanda den gula nyasen med den rosa tror ja blir katastrof.. hum.. för kan ju inte ta och blanda med någon mörkare.. då blir de för mörkt för min hy.. måste ha den allra ljusaste som finns.. och dom två är dom ljusaste:)
Jag vet faktiskt inte, kanske är bäst att inte blanda då :P
http://www.regret-nothing.com
joo.. jag får väl leva med att de inte finns någon färg för mig:( j*la skit!!!