Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smycken
Läst 2923 ggr
Birke
0

Ska pierca mig på torsdag :D

På torsdag kmr jag ta en industrial piercing :) Kmr bara kosta 100kr (!!) + piercingen som jag köper imorron som kan gå på runt 100kr. Grymt glad, då jag har velat länge, men vart för snål.

Just nu har jag en piercing i naveln, två i vänster öronsnibb och en i höger snibb. Vill ta en i en i vänster öron "flärp" eller vad det heter, men det kmr vell ngn gång. Min kompis vill att vi ska pierca bröstvårtan tillsammans, men det kommer det nog aldrig bli ngt haha - måste göra skitont xD

Har ni några piercingar?

[Wera]
0

Kul!
Har navel och tunga och ska nog ta en industrial i juni när jag är i Spanien :) Skulle nog kunna ha i b-vårtan men vågar inte, krångel och svårläkt osv.. :)

Birke
0

#1 Tungan skulle jag nog aldrig kunna tänka mig - äta youghurt i dagar ;) Är lite fegis när det gäller saker som "låter" ont - som tungan och bröstvårtan.

soetisen
0

Jag har sammanlagt 9 i öronen 5 på högra och 4 på vänstra varav 2 i brosket och så har jag kinderna. Men har mycket planer om vad jag ska göra mer och på fredag ska jag pierca mig med :D Då blir det en septum piercing.

Tycker det är rätt drygt att läka piercingar, jag vill ju ha allt nu!

(Haha, känns som om jag svarar i dem flesta av dina trådar nu :P )

Men visa bild när det är klart!

- Medarbetare på studier.ifokus

Birke
0

#3 Det ska jag :)

Amm0
0

Jag har 3 vanliga hål i vänster öra, 2 hål i höger öra varav ett är uttöjt 6 mm. Sen har jag i näsan och i naveln.

Jag hade i tungan för några år sedan men när jag sov en gång så tuggade jag sönder en tand. Det var inte värt pengarna att ha den kvar, då jag fick lov att gå till tandläkaren och laga tanden. Synd, för det var väldigt snyggt!

Jag vill också ha en industrial, men vågar inte. Den verkar göra så ont ;)

Lycka till!

[Wera]
0

#2 Åt vanlig mat dagen efter dock tog det kanske en timme att få i sig lite pommes, eller ex. potatis mos och korv, pasta osv.. som jag åt, + fick lov att dricka jätte många glas vatten för att kunna få i mig det haha :)
Det gör inte ont. Känns inte. Men det är väl svullnaden som är jobbig.

Tveksam till om jag kommer ta industrial ändå, jag är inget "fan" av att ha hål i öronen (räcker med dom två i öronsnibbarna som jag har) - eftersom örat aldrig syns typ :P Gömt bakom håret hehe ^^ Men tycker det är så awesome så det kanske blir så ändå.

Birke
0

#5 Kan berätta hur ont det gjorde (även om alla är olika smärtkänsliga) :)

#6 Känner en som fick käka youghurt i typ en vecka :P

Ska tydligrn ta imorron, hade hört fel.

Fiona
0

Åh jag vill också pierca mig!! Har bara vanliga i öronen nu men vill h naveln & tungan med :) Och kanske bröstvårtan men det gör nog väldigt ont som sagt!!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Wera]
0

#7 Olika! :) Jag känner en som kunde käka chips hur bra som helst samma dag. ^^

ssofia
0

Jag vill ha piercing i tungan, tycker det är sjukt sexigt på något sätt.. haha! Tyvärr tillåter inte min pojkvän att jag piercar mig.. Obestämd

Utöver det har jag tre hål i varje örsnibb! :) (dock dålig på att använda dem..)

JMax
0

Roligt Birke!! Å va billigt!

Har ingen i nu men har haft navel o tunga förutom de i örona.

Tungan gjorde inte ont o min svullnade inte heller men det var lite ovant första dagarna innan man klurade ut hur man skulle äta, det kändes som om man skulle svälja kulan med…

Jag vill ha dermal anchor men det har inte blivit av än, kan inte riktigt bestämma var jag vill ha dem heller.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Birke
0

Nu är det gjort :) Gjorde ont, men inte jätteont. Ondast var hålet överst i bråsket - det hålet lät också haha :P

Tjejen som tog var jätteduktig, gick jättesnabbt. Blivande priercare, 17år lr ngt.

Bild kommer inte än, då det nu mest bara är blodigt (från nedre hålet).

[Wera]
0

#12 Mysigt, med att det lät ;P
Jag är inte rädd för smärtan så eh, för det går ändå så snabbt. + tatueringen jag gjorde gör ondare än piercingar ;)

elyse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fem hål (varav en helix) i vänster öra, två i höger och en i näsvingen. Har haft en labret (i underläppen), men det var fem år sedan.

JMax
0

Glöm inte bild Birke!!

Ingen annan som har bild att visa?

Birke
0

#15Bilden kommer idag :) Dels för att min kamera har vart utlånad, men också dels för att nu är det mindre svullet och helt rent från blod :P

Birke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi det misshandlade örat :)

soetisen
0

#17 Vad snygg den är :D

- Medarbetare på studier.ifokus

Birke
0

#18 Tack. Blev jättenöjd :)

Sunrise
0

#17 Blev sjukt snyggt! :D

JMax
0

Wow!! Jättesnyggt!! Men det ser ut att ha gjort ont…

Birke
0

#21 Ont gjorde det ja. Satt och vred mina händer och gjorde fula grimarser ;)

JMax
0

#22 Usch då…Då vågar inte jag göra nån sån särskilt inte när det lät med…

Birke
0

#23 Det var ju bara i brosket ;)

JMax
0

#24 Bara…knastrar o läskigt ju…

hugoochip
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inga piercingar förutom ett i varje öronsnibb, men skulle sjukt gärna vilka ha en navenpiercing! Tycker det är såå snyggt :)

Dock får jag inte för varken mamma elr pappa, men så fort jag blir myndig kommer jag hänga på låset till piercaren ;)