Pillar sönder naglarna :(
Hej. Jag har problemet att jag sitter och pillar, petar och tillsist river av naglarna när jag pillat sönder dem. När jag har tråkigt, är nervös eller stressad…
Funderar på att lägga på ngn form av gele eller akryl. Så att det helt enklet in går, och då vänja min av med det.
Läste även om glasfiber ngnstans, men ingen förklaring till vad det var…? ngn som vet?
Har ni ngt tips om vad som kan vara bäst?
Att hålla på med olja och grejer känns bara bortkastat för jag har sönder dem ändå… :(
Det är nog en bra ide med akryl eller gele, men du ska veta att ens egna naglar blir tunnare sen när man tagit bort det.
Vilket man väljer av akryl och gele brukar vara smaksak.
Här är en om naglar tråd med någon länk också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hm, blir de ännu tunnare sen… inte så bra kanske. Tänkte på det som ett sätt att vänja mig av med pillandet, och även vänja mig vid att naglarna är lite längre, vilket jag har svårt med nu…
Men vill ju kankse inte ha konstgjorda naglar i all framtid :P
dina naglar återhämtar sig igen, men när du tar av naglarna så är dom tunna.
mm, kanske vore ngt ändå, tillvänjningsperiod :P
Har sett att depend har ett nagelkit för att göra gelenaglar…men då verkade man inte behöva ngn uv-lampa…? ngt du har koll på? Vill inte behöva lägga för mkt pengar så tänkte jag kunde prova lite hemma :P
Jag känner bara till gele som stelnar i UV lampa. Och ska du göra naglar hemma behöver du en filmaskin också, annars får du ingen snygg form tror jag.
Står det inte något om gelen i kittet du hittat?
nja, läste på depend.se
Okey. Ja, jag vet inte riktigt hur det ligger till :)
Jag har en grön vätska, som är en nail hardener, vilket gör mina naglar hårdare och starkare. Den heter "Mavala Scientfique Penetrating Nail Hardener".
Jag köpte inte denna själv utan fick den av min syster.
Man ska applicera denna vätska 1 till 2 gånger i veckan.
Det är bara att pensla på som ett vanligt nagellack och sen vänta på att det ska torka. 
Jag vet inte var denna produkt säljs, den är jättebra iallafall, det kanske finns någonstans på internet..
EDIT: Nu typ 10 sekunder senare så hittar jag produkten för 98 kr på en svensk hemsida. Check it out
#8 Är den bra? Alltså märker du själv skillnad i att de blir hårdare och skivar sig mindre? Blir det transperent efter det torkat eftersom du säger att det är grönt? Vet du hur det funkar med nagellack och hur det blir när man ska ta bort nagellacket igen? Det här är verkligen något jag väntat på! Schysst om du kan ge recension också! :D Tack!
#9 Jag tycker att du verkligen borde köpa den, det är en superb produkt! 
Min recension om produkten är att den är enkel att använda, du ska dock inte använda den över nagellack, det är inget jag rekommenderar eftersom att nageln inte är ren då.
Jag tycker att du borde skippa nagellacket ett tag tills dina naglar blivit friskare och hårdare.
Jag har naturligt starka naglar eftersom jag har druckit jättemycket mjölk sen jag var liten, jag älskar mjölk! Och som du kanske hört så hjälper mjölk mot hår och naglar. Mitt hår växer snabbt också men det är OT.
Aja, tillbaka till produkten.
Innan du använder produkten så föreslår jag att du tvättar rent nageln, möjligen använder nagelpeeling och någon slags olja för nagelbanden, och sen använder du den här nail strengthening produkten över hela nageln.
Det blir inte grönt såvida du inte pumpar på med vätska, några penslingar räcker för att täcka hela nageln och sen tar det cirka 20 sekunder för vätskan att torka helt.
Jag använder produkten 1-2 gånger i veckan, vilket t.o.m står på behållaren (det står: 1 or 2 applications a week). Det kan dock hända att jag använder den oftare men det ger bara bättre resultat.
Man märker inte riktigt att naglarna blir hårdare förrän du trycker på dem. Jag tror nog att cirka efter en vecka eller två så är naglarna hårdare.
Men man ska inte sluta använda den bara för att naglarna är hårda, man måste fortsätta använda den så att naglarna håller sig friska och hårda.
Jag föreslår också att du trimmar dina naglar några gånger i månaden, typ 1-2 gånger i månaden, beroende på hur snabbt de växer, så att du inte låter dem växa så långt och så börjar det uppstå flikar som man kan pilla bort och så är nageln förstörd.
När det uppstår små sprickor eller flikar i den vita delen av mina naglar så klipper jag dem och filar lite så att det inte blir värre.
Även myrraoljan stärker. Jag märker stor skillnad! =)
Kan tänka att avocadoolja också stärker på ett liknande sätt.
Börja vårda naglara är mitt tips tror jag. =)
Testa att börja måla de och "sköta om" de. Så kanske du inte frestas av att ha sönder de.
ska nog köpa det där från mavala :) har samma problem och naglarna skivar sig så det vore perfekt! Har för mig det finns på åhléns :) super!! så nu ska jag använda det och fila dom lite då och då:)
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
#12 Filning är grundläggande för fina och oflisiga naglar om du frågar mig. :)
Ett tips till alla som läser tråden, fila INTE fram och tillbaka snabbt och våldsamt, det förstör nageln.
ok :)
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
#14 Korrekt.