Tappar håret!
Hejsan! Jag är 14 år gammal kille. Jag har färgat håret några gånger, 6-7 gånger kanske, jag plattar det också nästan varje dag! I februari märkte jag att jag tappar hårstrå, och då slutade jag färga och oplatta håret! Jag trodde att det skulle gå över, men nu tappar jag ännu mer hårstrå. Snälla kan ni hjälpa mig? Jag älskar mitt hår super mycket och jag vill inte förlura det! Vet ni vilket shampoo jag ska använda eller vad jag ska ens göra? Väntar på svar! Mvh Dominik
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hakar på denna tråden för mitt hår rasar också :-(
Kör på riktigt bra hårinpackningar
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Det bästa man kan göra för sitt hår och sin hy är att äta ordentligt, en balanserad, varierad kost men vitaminer o mineraler så att kroppen får vad den behöver.Finns extra tillskott att ta med om man känner att man behöver det.
Troligtvis är du inne i en "fällperiod" just nu, tappar vinterpälsen helt enkelt ;o) Man har vissa perioder då man fäller mer sen lugnar det ner sig.
Hur mycket tappar du ungefär?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Man tappar i snitt 100 hårstrån/dag, så ni behöver inte oroa er :)
Tror inte heller det är något att oroa sig över. Gör som ovanstående, ät ordentligt. Jag tänkte/märkte inte att jag fällde hår förran jag kom upp i tonåren. Kan ju vara att du lagt märke till det nu först bara.
Är det väldigt överdrivet och det blir tunnare eller du får högre hårfäste eller liknande så kolla hur föräldrar och nära släktingar såg ut i den åldern. Har dom väldigt mycket hår så är det sannolikt inget att oroa sig över. :)

Låter klokt att du har slutat med färgning och plattning!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#6 Instämmer! Det sliter enormt på håret.
har hört att redkens inpackningar ska vara gudomliga…xD men sjukt dyrt… men säkert intensiv:) många som har den som favorit..
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Gör egna inpackningar vet jà! =)
#9 jadet är en bra idé!!
www.strangegirlyouknow.blogspot.com