Hjälp! Hårfärgnings tips tack
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte alls vart jag jag ska skriva detta, men chansar här!
Jag vill ha hjälp, vill ha tips på hur jag skulle kunna färga håret.
Hade först planerat svart till underhåret, blått på det övre och röd lugg. Blekte här om dagen. Men känner nu att jag inte har råd att gå och köpa den svarta färgen. Och den röda och de blåa har jag redan, så jag vill använda mig utav de på något vis. Men jag har ingen fantasi riktigt så jag vet inte hur jag ska färga. Har lite utav färgerna med så det räcker inte till hela håret (en flaska av den röda och två flaskor utav den blåa - flaskorna är inte stora), så tänkte utnyttja även det blonda o låta en del av det vara kvar utav det blonda, men jag vill få i den blåa och/eller den röda i håret på något vis. Men vet inte alls hur.
Jag har då som sagt två blåa flaskor (http://www.odiumclothing.net/index.asp?main=/generated/article_925_0_0_0_1.asp&extra=0-0 ULTRA BLUE!)
och en röd flaska (http://www.odiumclothing.net/index.asp?main=/generated/article_924_0_0_0_1.asp&extra=0-0 HOT RED!).
Så , Förslag tack! kan även nämna att blekningen inte blev helt perfekt, gulaktig neråt mot topparna, så jätte ljust längst upp och mörkare typ neråt. Gjorde felet med att började bleka uppifrån ner. ^^ Och eftersom jag inte har råd med den svarta så har jag inte heller råd till att fixa till det.
Kommer att färga håret på tisdag då på torsdag åker jag till Uppsala på Uppcon och hade velat fixat något riktigt nice i håret me de färgerna som jag har. =) Eller me ena eller det andra. Spelar ingen roll. Men något vill man ju ha allafall. =)
Skickar med lite bilder på hur jag ser ut nu i håret…
Håret är rätt så långt och jag har lite lugg.
Jag tycker du har jättefint långt hår och blekningen är inte så illa som du beskriver. Tycker du ska behålla det som det är, känns som du förstör det fina håret om det blir blått och rött, så jag har inga tips för det tyvärr. Lycka till :)

Tycker med håret ser jättefint ut sådär!! Om du är jättemissnöjd så kan du bleka topparna med citron, det kostar inte så mycket för ett par citroner och det brukar få bort gulhet ganska bra.
Eftersom du har så långt hår så är risken att färgen inte räcker helt om det är små flaskor och då blir det ju totaltflopp.
Om du absolut vill göra något med det så skulle jag satsa på att bara färga underhåret och behålla det andra som det är. Kanske blått på varje sida och en röd "remsa" bak om du vill ha med båda färgerna eller varva blått/rött?
Visa gärna bild på hur du gjorde sen!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ja då du är väldigt snygg i det blonda… Men nu vill du ju ha färg i det så jag funderade på om man kunde få det rött i topparna och blått resten. Men gillar också igén om att bara ta undehåret. Kan ju kanske mixa dessa idéer. ;) Antar det blir lättast om man börjar med det blå i så fall. Bara en tanke. Lycka till! :)
Jag gav min kompis fria händer när hon färgade håret, för att jag visste inte hur vi skulle göra. Och det blonda försvann ju :P så blev både rött och blått, typ på varsin sida av håret, osso gjorde vi så att vi drog det lite ljusare fram i. Jag kommer att färga om det när jag kommit hem ;P men men. Det blev rätt så fränt ändå. Bild kommer senare, ev efter helgen då jag inte har sladden här. ^^
ska b,i spännande å se :)