primer & sotat?
Vet ni om någon bra primer?? jag har alltid bara haft foundation och conceler osv. Så hur använder man primern också?
Hur sotar man ögon på bästa vis.. har nog aldrig lyckats på ett bra sätt
tack iaf, Hopp hej// Lisette

Använder bara foundation.
Sotiga ögon kräver lite träning och våga träna en del och våga sudda.
Lägg en ljus skugga över hela locket ända till ögonbrynen för bästa bas.
Sedan tar du kajal/ögonbrynspenna i gärna gråsvart färg under och över ögat.
Ta en brun och en svart skugga och jobba över ögat och sudda, sudda och fyll i tills det ser bra ut.
Använd gärna en vitkajal för att tona ut.
Lycka till!
Poängen med primer är att den förbereder huden på foundation - den slätar ut lite, och gör att underlaget fäster bättre. Jag gillar en silikonbaserad primer från Smashbox - min foundation sitter bättre om jag använder den. Har testat nån "Beauty Base" från Lumene också, men den var rätt meningslös.
Till ögonen använder jag alltid särskilt underlag, helst Guerlain Divinora vad-den-nu-heter. Toppenbra, ögonskuggan sitter mycket längre.
Tack Linda.. ska försöka mig på de.. inte för att jag vet riktigt hur jag ska blanda de svarta och bruna.. men får väl smöra på lite;P
Tack Anne, vart finns en smaschbox då? inte här i Norrköping iaf. hehe..
Real, nä, vad jag vet bara på c/o Stockholm i Sverige. men däremot kan man köpa den på nätet, från t,ex. Ebay. :)
ahaa, okej. då kollar ja där iat då=)
ahaa, okej! tack=) Är det ingen mer som använder primer??
eller kan komma med exakta moves till hur man kladdar och suddar för att få sotade ögon?:P pff.. tror inte de va?;)

Primer…hade jag faktiskt aldrig hört talas om annat än i bilsammanhang *skratt*
Tack, nu har jag lärt mig nått nytt som jag måste prova :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag använde Dr Feelgood från Benefit för många år sedan. En lite annorlunda primer, som ja visst den jämnade ut en hel del, men jag tyckte mest det blev lite kaka på kaka, lite för mycket sminkad känsla för min smak. Min smak nu för tiden.
Men det tål absolut att prövas:)

#1 - Linda, då får ha en smink kurs någon dag =). Ja vill jätte gärna lära mig att lägga lite snygga make-up:er.

Absolut det vore kul.
*putt*