vita tänder
Jag har ju inte så väldigt vita tänder 
Dels naturligt, sedan så dricker jag rejäla mängder cola och kaffe…
Eftersom jag inte kommer sluta dricka cola eller kaffe inom snar framtid funderar jag nu på hur pass bra vitnings-alternativ utav tänder är… Och har kommit på att jag har mkt skeptisk syn på blekningar, tandkrämer och annat… Och känner ingen som gjort någedera heller vad jag vet.
Så jag undrar om någon här har några erfarenheter eller kan berätta lite om nackdelar och fördelar med olika metoder?
har tyvärr ingen erfarenhet, endast alla dessa olika tandkrämer men de fungerar u inte alls för mig! Jag har samma dryckesvanor som dig samt tidigare så rökte jag också… inget recept för vackert leende direkt!
Men har funderingar på tandblekning hos tandläkaren, det ska tydligen vara mindre farligt än alla olika tandkrämer som kan innehålla slipmateril som kan skada…
Men som sagt jag vet inte…:O)
Jag är lite rädd för att det ska slipa ner på mina tänder med… har naturlig dålig emalj så jag vill ju inte bli av med det lilla skydd jag har… Får se om fler nappar…
Jag blekte mina tänder i brasilien för åtta år sedan. Jag både röker och dricker rödvin å kaffe, och tänderna är än idag vita, får ofta kommnetarer, även från tandläkare om hur vita tänder jag har fast jag röker.
Jag blekte tänderne med ett gele som jag lade i en speciell silikon form formad efter mina tänder. det hela tog ca 1 - 1,5 månader.
Jag är jätte nöjd, hade illgula tänder innan och jag kan verkligen rekomendera det ;)

#3 finns det något liknande i Sverige?
Som inbiten snusare och kaffedrickare så mår ju inte tänderna överdrivet bra, eller ser inte så roliga ut iaf…
ja det ska det göra! finns flera tandbleknings salonger i göteborg i alla fall…men jag vet inte vilka metoder de använder där, men det bör ju vara något liknande eller bättre. Jag gjorde det hos tandläkaren, men det var innan det blev så pass vanligt med tandblekning…
Här står det en del om vad för metoder det finns: http://www.brilliantsmile.se/tandblekning/tand-blekning.asp

Jag har lovat mig själv tandblekning den dagen jag vet att jag aldrig tänder en cigg till.
#6 haha ja så kan man oxå göra..för mig blev det snarare "aha..men nu e ju tänderna vita så nu kan jag gott röka lite mer" ;)

jag har en tand i nunderkäken som blivit rejält missfärgad av rödvinet jag drack en del i somras, samt då att jag röker….. vet inte hur jag kan få den ren igen mer än att gå till tandläkaren och be de slipa eller nåt…inte vet jag. Ful är den i alla fall

min granne gjorde en blekning. hon fick inte dricka kaffe, te, cola, äta ngn färgad mat. tex ketchup osv…
men hennes tänder ser ungefär likadana ut nu som innan.

#9 Under hur länge fick hon inte göra det?

det var de första två veckorna tror jag, men honskulle undvika de färgstarka matvarorna sen ändå.
För mig har Colghate Sensitive Whitning funkat (är pepsi Max samt saft beroende).
Jag fick oxå unvika kaffe, te, och färgade saker första veckorna..men jag fick grymt bra resultat…
vad man annars kan göra är att använda clinomyn tandkräm..och efter det denivit 2 ggr om dagen kanon mot fläckar!

Jag röker inte… :) men har gula tänder. :( haha:P
jag har sett nått liknande det sarae pratar om på typ tv shop..
det var nån sak man la nån gel i och hade på tänderna…hm…
En vän till mig har nu varit hos tandläkaren och gjort avtryck för att få en sådan silikon skena jag hade. Jag kan hålla er uppdaterad på hur det funkar! och hur resultatet ser ut!

Skulle kunna tänka mig laser/ultraljud.
vad jag hört är att laser/ ultraljud är svårare att reglera vilken nyans man ska ha samt att det lätt gör så att man vår i princip permanenta ilningar i tänderna…men det e bara vad jag hört ;)
Jag har små kritvita fläckar på min två framtänder som har stört mig hela livet. De beror tydligen på att jag hade röda hund när jag var två år. För två år sedan bestämde jag mig för att bleka resten av framtänderna så att de skulle bli lika vita.
Jag gick till min tandläkare som gjorde ett försök med någon gel och en ljuspistol. Jag gjorde det två gånger men det blev ingen skillnad överhuvudtaget.
Tur nog är det bara jag själv som tänker på det så jag lider inte jättemycket av det.
Mvh
Tom

Det har C oxå, men jag tycker att det e charmigt:)
Jag har också "kronor" på mina framtänder +ett par andra. Eftersom syster + mor och fler på hennes sida har det har jag alltid trott att det varit nedärvt, men det är det alltså inte..?
Vad jag är rädd för är att slipa ner på emaljen, tandkrämer exempelvis gör ju det, jag har redan tunn och dålig emalj..
Är absolut intresserad utav uppdatering utav vad din kompis får för resultat och vad metoden hon använder heter och kostar Sarae!

Åh tänk om man var ihop med en tandläkare:)
-Då skulle jag oxå ha kronor på tänderna= SÅ SNYGGT!
Vad är kronor?
Tom

Någon som vet om de här grejerna på TV-shop funkar?

#23 Som nya tänder ovan dina egna, gjorda för att det ska se snyggt ut:)
#25… är det sånna som alla filmstjärnor har??? De har ju extremt vita och jämna tänder!!

Mmmm så snyggt:)
" vill haaaa"
Eeh, är ni säkra? Vad kan då Snuttan tänkas mena när hon skriver att hon tror att hennes kronor är ärvda från hennes syster och mor?
Jag fattar zip…
Tom

hmmm nä jag fattar oxå nu 0:)
#3 håller det i sig eller måste man göra om det då och då?

Har ni varit inne och kikat på DENTAWORKS?
-Funderar om jag ska pröva.
#31 mina tänder är fortfarande vita efter 8 år… och då röker jag och dricker mycket kaffe…..själv tycker jag att de blivit mindre vita men jag får fortfarande mycket komplimanger utav folk och tandläkare över hur vita tänder jag har ;) När jag gjorde det så var det en rätt ny metod och de visste bara att et höll i minst 3 år…det var så långt de hade kommit med forskningen ;)
*putt*