Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 3272 ggr
__iE
0

Fest sminkningar

Har ni ngr tips på fest sminkningar som ni vill dela med er med ? :)

vet att det beror lite på hur man ser ut o passar i, men finns kanske ngt man kan använda :D

Linda
0

Vad har du för egna färger?

-Hårfärg, ögonfärg och hudton?

Hug/Linda

Denna kommentar har tagits bort.
Madde
0

Sminkningar är alltid intressant.

Är inte så duktig själv, men man gör ju så gott man kan.

Är du duktig på och avgöra sånt linda?? Vad man passar i för färger???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Linda
0

Nja ganska min mor var det, jag tycker att det är viktigtt, annars kan det se lätt "billigt" ut.

Mvh Linda

Madde
0

Jo det är viktigt att det ser bra ut, annars kan man lika gärna låta bli.

Anne
0

Jag tycker att alla passar i stort sett i alla färger - det handlar om nyanser, och framför allt mängd. Och tricket nummer ett vad gäller ögonskugga: sudda, sudda, sudda.

/Idag med lila och aprikos skugga…

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SKulle också vilja ha lite tips. Jag har mellanljus hudton, blå-gröna ögon och brun/svart hår.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Tessan F
0

Sotigt svarta ögon känns rätt på de flesta nu… Gärna med röda läppar.. Tycker det ska vara lite mer på vintern. spec partysminkningen. (sudda sudda sudda) Ha koll på läpparna under kvällen bara. Smuschas lätt bort

mvh Tessan

__iE
0

#1, jaa, jag är fejkblond (slingor) och har en ljus hudton, ögonfärg blå :)

tänkte med själva tråden att man kunde skriva olika sminkningar till olika sorters 'färger' - ögonfärg,hudton,hår mm :)

Lillefot
0

#7- tips till dej (och självklart andra) som har blå-gröna ögon är rosa och orange-tonade färger, det framhäver dina ögon, och passar även till hårfärgen skulle jag troGlad

Linda
0

#9 Ljus rosa skuggor under sotade ögon tycker jag är fint på oss blondiner:)

LinneaG
0

Ja tycker att det är riktigt kul med smink, bara prova sig fram lite. Ja brukar ha lila/rosa och grönt då ser det ut som om man har blåare ögon. Och guld/brun är fint också.
Jag har oftast tre olika toner av färgen som hamnar på olika ställen på ögonlocket och nästan alltid en ljus, nästan vit skugga precis underögonbrynet så de ser ut att vara i lite bättre form.
Till fest är det bara att lägga på lite extra och kanske lite kajal osv, finns så mycket man kan prova och så roligt det är!!

sarae
0

#5 Madde jag tar gärna å sminkar dig när vi ses någon gång. Har fest sminkat alla mina kompisar varje gång de ska gå ut, å har fått höra att jag e rätt duktig. Men e kalas kass på mig själv ;) Det är ju en stor näsa ivägen när man skall använda borsten på vänster ögonlock…suck…

LinneaG
0

Lite sminkskola här på glamour?

__iE
0

#11, det låter fint :) bild ? :P

#12, du har ngen bild så man får se hur det ser ut ? :)

LinneaG
0

Jag ska nog fixa lite ikväll, då kan ja lägga in en bild om jag hinner =)

LinneaG
0

En 'vardagssminkning', och till fest är det bara att lägga på lite extra med kanske lite eyeliner.

LinneaG
0

Lite ljust så det inte ser överdrivet ut, iaf till vardag.

__iE
0

fint linnéa :)

E_hjo
0

Du har jättefin ögonfärg Linnea!!!!!! =D

NinaToy
0

Jag vill ha din ögonfärg Linnea! :)

Tror ni man kan skaffa blåa linser till mina ögon så att det ser ljusblått ut? Någon bra hemsida eller tips på vart man kan köpa färgade linser? :) Mitt öga på bilden. :|:$

MiaMaria
0

#21 Gå till en optiker och säg till om att du vill ha färgade liner utan styrka. Då kollar dom formen på ditt öga och passar ut vilken sorts lins du kan ha. Jag har själv gjort snik-varianten tidigare och haft linser utan tillprovning och det är inge vidare, passar dom inte ser det bara dumt ut, riktigt dumt ut, linsen sitter lite på sne, följer inte ögat ordentligt och du ser ofta genom färgen, har du tex blå linser så ser du blått…

Här är jag med gröna linser

LinneaG
0

Tack tack! Måste bara erkänna att jag har linser, dock ej färgade utan bara ytterst lite blåa då linserna har den färgen.

E_hjo
0

NinaToy! Gå in på den här sidan! =)

E_hjo
0

Ops.. Dubbelt =)

NinaToy
0

#24# Ska nog beställa ett par dimension pacific blue! :)

E_hjo
0

Jahaaa! Vad kul!
Dom va ju skitsnygga!! =)

__iE
0

Linda du har ingen bild på ditt öga, så som du beskriver en snygg sminkning (i #11) ? :) ska nog på fest imon .. (:

Linda
0

Oj jag känner mig inte helt pigg, har två små vildar som springer runt så jag kommer nog inte ha tid för att partysminka mig….Will see

__iE
0

okey :) du har ingen gammal bild där du kan klippa ut ögat elr ngt ?:P

men gör det inte om du inte mår bra o så! :)

Linda
0

Nja jag är inte så mkt för att ta bilder på mig själv men ska titta om jag har några gamla som skräpar:)

KajsaM
0

#22 Wow vad snyggt med gröna ögon :)

Hur ska man sminka sig om man har två olika färger på ögonen? Min kompis har ett blått och ett brunt :)

Linda
0

Åh olikfärgade ögon är riktigt snyggt, jag tycker att man kan sminka sig som modet tillåter dvs mkt pastell inom rimliga gränser förstås.

Själv gillar jag sotade ögon stenhårt:)

__iE
0

#31, okej :)

sofie
0

#13 Sara du får gärna ha smink kurs med mig med :)

Madde
0

#13: Åh ja det får du jättegärna göra sara. =)) Vi kanske kan ta den helgen då vi ska ses. =)))

Sen kanske vi kan fota lite. Du har ju en sån bra kamera nu. =)) Är verkligen avis på dig. Hoppas bara mina pengar kommer snart så jag oxå kan investera i en Canon Eos 400D. (äger idag en Canon Eos 300D)

sofie
0

En rolig tråd men många bra tips :)

Pomperipossa
0

Ville ha gröna ögon när jag var yngre…Problemet är att jag har så pass mörka ögon att jag måste ha helt genomfärgade linser och det blir inte lika naturligt…

Real
0

Vilka färger passar man i om man har genombryttande gröna ögon men som skiftar lite i brun? JÄTTE ljus hy…

Jag får la ta min fula bild då jag är helt ofixad i håret och ser allmänt ful ut.. har ingen annan ny på mig tyvärr*

Flisa
0

39# byta ögonfärg och hy? ;)

Real
0

ehmm.. VA?:P

elin
0

#41 hon menar nog att hon vill ha din ögonfärg o din hy :)

/Elin

sofie
0

*Putt*