Torrisar!
Jag tror inte att det bara är jag som är en riktig torris så här års. Allt är torrt: benen, håret, läpparna, ansiktet, händerna.. Hela jag känns som en elektrisk boll :P
Det bästa jag vet när jag är såhär torr är att fixa en riktig återfuktardag!
Tappa upp ett bad och häll i ungefär en halv dl olivolja. Börja med att shamponera håret och lägg sedan i en rejäl klick hårinpackning. Linda in håret i en fuktig handduk och lägg dig i badet. Fila fötterna och skrubba med en peelingkräm för fötter. Peela även resten av kroppen med en bra body scrubb. Även ansiktet mår toppen av en mild peelingkräm och lägg sedan på en återfuktande ansiktsmask. Efter badet; var noga med att smörja in hela kroppen med en fet hudlotion. Är håret väldigt elektriskt kan man även gnugga in en liten mängd hudkräm i topparna. Har man torra och fnasiga läppar kan man börja med att skrubba försiktigt med en mjuk tandborste. Smörj sedan in med ett bra lypsyl.
Och glöm inte att dricka massor med vatten! Man återfuktar minst lika bra innifrån som utifrån :)

Åh, vad jag önskar att jag hade ett badkar…! =/

Det funkar prima i duschen med!
Jag brukar blanda olivolja, socker och honung och micra det en stund. Vips så har man en egen billig och otroligt återfuktande peelingkräm! Perfekt i duschen :)

Åh, det ska testas fortast möjligt! Tack! =D

Vad mysigt det lät! :D Tack för jättebra tips Matilda! :D Jag är också något av en torris :P

Det där med vattendrickande är något jag ska testa!
Min hud är torr och antagligen oren med efter alla påskägg ;)

Vilka bra tips! :)
Jätte bra tips :)