Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 717 ggr
Sara
0

Torr hy

Vad gör man åt torr hy för att den ska hålla sig mjuk under en hel dag?

Har en hudlotion för torr hy som jag fått av min hudläkare på recept och den är jättebra, bättre än många andra lotioner jag prövat men på eftermiddagen är min hy torr igen.

Sara

CBA
0

Då kan jag varmt rekomendera Loreals ansiktsvård rosa serie Hydra Comfort Anti Dryness Sensitive and dry skinn :o)

Jag har riktigt torr hud i ansiktet och jag har prövat ALLA tänkbara salvor och krämer som finns på marknaden men ingen fungerar tillräckligt bra.

Jag har rengöringsmjölken, rengöringsvattnet och en mjukgörande och återfuktande 24 hour creme i den serien och nu har jag slutat leta.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Sara
0

Fast det är inte ansiktet utan mest på ben och armar som hyn är torr. Så tråkigt att ha kjol på sig och hela tiden smörja in sig.

Sara

Sandra76
0

De gånger jag är torr på huden så använder jag barnolja. Jag duschar med duschkräm som vanligt sen smörjer jag in barnolja och bara sköljer snabbt med vatten. Sen "baddar" jag med handduken för att bli torr. Inget oljigt efter. Jag använder Oriflames barnolja, den är bra och luktar inte starkt, innehåller aloe vera oxå.

Pia
0

Kiehl's creme de corps tycker jag är kanon!

Annat tips jag fått - men inte testat själv ännu - är Acos Winter cosy från Apoteket.

mandymoo
0

Olivolja - smörj in dig med vanlig olivolja efter att du dusch/badat.

Ja badar du så häll i olivoljan i vattnet direkt.

Sara
0

Tack för tipsen, jag ska pröva dem.

Sara

Pomperipossa
0

Olivolja är det som är bäst och mest skonsammast för huden (enl. sjukvården) om man är torr.

thilda-
0

helosan e kanoners!! ;D

Linda
0

Drick en massa vatten, det e receptet på strålande hy;)

reddie
0

Body Butter…

sofie
0

Vilka bra tips :)